lördag, oktober 11, 2008

Veckoplanering... och en mulen lördag

(Foto av Fru Pusselbit)
Idag har vi tagit det rätt så lugnt hittills, men snart ska vi köra igång med all tvätt, disk, mat, städning osv. Helst borde jag väl också sitta med tyskan en hel del!

Har nu gått igenom almanackan och insett att nästa vecka ändå blir rätt så lugn, jag behöver inte stressa mellan alla saker...
  • Måndag: Träffa en kompis klockan 11.00 och eventuellt tidigare eller senare ta mig till universitetet.
  • Tisdag: Dottern och jag ska vara 16.20 hos hennes tandläkare och sedan 19.00 tränar dottern karate
  • Onsdag: Dottern och jag ska klockan 8.40 till hennes öronläkare och sedan klockan 09.00 till hennes audionom.
  • Torsdag: Föräldramöte klockan 18.00 på sonens gymnasium.
  • Fredag: 13.30 ska jag och dottern träffa kuratorn på Hörcentralen.
  • Lördag: Nu kanske äntligen mina föräldrar kommer upp och firar min sons 18-årsdag.
  • Söndag: 15.30 ska dottern träna karate igen.
  • Någon gång under veckan ska jag också träffa sonens lärare i svenska och eventuellt engelska. Vi ska lägga upp en plan hur han ska kunna bli färdig med alla uppsatser och bokrecensioner innan julen...
  • Jag ska också någon gång under veckan försöka få en tid hos min handledare i min uppsatsskrivning i tyska.
  • Dessutom finns det en del viktiga samtal att ringa, men det kan man ju få in en del mellan alla luckor! =)
Jag önskar er alla en underbar och härlig lördag! =)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att snart få träffa dina föräldrar. Önskar jag hade mina i livet med. Kram från Sita

Anonym sa...

Hej på dej! Och tack för dina trevliga kommentarer! :-)

Ser att du fotograferar en hel del du också - iallafall tycks det vara egna foton i vart och vartannat inlägg! :-)

Med tanke på ditt hektiska schema nästa vecka, så hoppas jag att du får en lugn, skön och stärkande helg!!! :-)

Anonym sa...

Låter som en "lagom vecka" Aha, tränar de kickboxning på skolan, det måste bero på att läararen har det intresset då. För det har aldrig mina barn (döttrar) haft. Kåldomar är supergott och det älskar jag, men jag är den ende i familjen som gillar det oxå.

Anonym sa...

En underbar och härlig lördag till dig också!

Anonym sa...

Vad är en audionom?

Oh, lät som en härlig vecka! =)

Anonym sa...

Är en attans tur att du är bra på pussla :) Så kanske får vi veta den stora hämlisen efter lördagen då :)

Anonym sa...

Den veckan som kommer låter så energi krävande hehe:)Gäller att spara på lite krafter nu då.
Ha en fortsatt fin lördags kväll, kram lena.

Anonym sa...

Ha nu en lugn och skön lördagkväll och söndag.
Kram

Anonym sa...

Fullt upp fast med en bra balans ;)

Anonym sa...

låter som en full vecka. men de e väl bra, annars kan de bli långtråkigt! =P

sv- ja, de känns att de e enda sättet just nu.. vill ju inte snurra igång myrorna i ungarnas huve ännu mer...
ha de fint, kram!

Anonym sa...

Kul att ha hittat till din blogg. Den är nu tillagd i Bloggkoll. =)
Och vilka kanonfina bilder du har tagit.

Nippertippan sa...

Gud vilken härlig bild!!! Oj, har ni haft frost redan!
Du är duktig som gör en planering, tänker jag rent spontant. Men med alla dina måsten går det inte utan sådan planering. Det är ett måste!!!
Ha en härlig lördagskväll!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

Önskar DIG en riktigt skön söndag! Varför måste sonen skriva en massa uppsatser och bokrecensioner - det räcker väl med EN av varje i alla fall. Han läser väl svA om han går första året?! Då är kraven inte så höga för G i alla fall, men han ska kanske sikta högre, Hoppas det ordnar sig enligt din planering! KRAM

Anonym sa...

Frosten har bildat fina kanter på löven. Font foto.