söndag, oktober 05, 2008

En lugn, men regnig söndag

(Foto av Fru Pusselbit)
Imorse gick jag upp tidigt i regnovädret och flyttade på bilen. Det var nära att jag blåste över till ett annat land!

Jag och min man har haft ett av våra långa och ovanliga samtal. Det är bra att göra checkups om var man står ibland. Dottern har varit och tränat karate och var genomvåt när hon kom hem.

Min man och sonen håller just nu på att göra middagen tillsammans och jag ska röja undan lite i vardagsrummet. Det är bäst att åtminstone någon är här inne med Abbe, han är en mycket sällskaplig papegoja.

Nu önskar jag er alla en mycket trevlig söndagskväll!! =)

Fläskkotlett
  • lat: suilla costula
  • eng: pork chop
  • ty: Schweinekotelett
  • fra: côtelette de porc
  • spa: chuleta de cerdo
  • it: costoletta di maiale
  • fi: porsaankyljys

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså, Abbe är en papegoja? Som jag har funderat :) Vad är det för en goja? Jag har haft en Grå Jako, en underbar varelse!

Anonym sa...

Hejsan!
jo, det är jobbigt detta med ångest som bara ploppar upp mellan varven men numera vet vi ju varför, förut var det ännu värre, då hon fick alla möjliga symtomer man trodde ju hon skulle dö ibland...*suck*

Regn här idag men annars en lugn dag! Hoppas ni haft det gott...

Nippertippan sa...

Det är bra att samtala;)
Abbe verkar riktigt mysig och sällskaplig liten pippi!
Ha en härlig söndagskväll!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

Bra med sådana samtal ibland. Mannen och jag var ute och gick i regnet idag. Håret är fortfarande fuktigt=)

Anonym sa...

Hoppas att samtalet ledde åt rätt håll. (Vi har ju också nyss haft ett seriöst sådant, som säkert behövdes. Vissa saker måste man reda ut emellanåt.)

Så Abbe är väldigt sällskaplig? Bra! En papegoja som INTE vill umgås 24 timmar om dygnet skulle jag börja oroa mig för. Det kräver sitt att ha sådana fåglar. :-)

Anonym sa...

Vad mysigt det låter! Vad blev det för god mat?

Fetaosten var okej men aningen torr. Men men, det blir kanske bättre nästa gång! =)

Anonym sa...

tack för dagens titt. hoppas vi hörs imorgon, nu skall jag krypa till kojs, sov gott när du gör natt=)

checkupps är nyttiga med då å då... om man nu haft nån å dela dom med =)

Anonym sa...

Ja, nu är det verkligen ett ruskigt väder. Ska bli bättre imorron. "Fan trot" sa Relingen Ha det gott!!

Anonym sa...

ja jösses va de har blåst idag ja, men ja kom fort till jobbet med kvasten!
tur ja drog på hjälmen ja ;P
haha, jupp, min kisse har liiite energi han ja.. haha

Anonym sa...

Sådana där samtal är bra att ha ibland.