måndag, oktober 20, 2008

Det finns alltid något man kan vara glad för

(Foto av Herr Pusselbit)
Idag är det fruktansvärt mulet, men regnet har ännu inte kommit. När jag flyttade på bilen blåste löven omkring, det känns nästan som om det är storm ute.

Sitter och längtar tillbaka till sommaren, då det fanns lite mera värme. Har druckit några muggar kardemummate och det är i alla fall varmt och skönt här inne.

Tvätten och disken sköter sig själva med hjälp av maskiner och jag ska snart fortsätta med tyskan. I slutet av november börjar alla tentor dyka upp och det är bäst att läsa på ordentligt, annars blir det omtentor och det är så trist!

Måste erkänna att jag just nu inte är på topp när det gäller humöret, men man får alltid göra det bästa utav allting och man får försöka att hitta ljuspunkterna i livet. Som att jag har en underbar familj!! =)

Jag vet inte hur många av er som har läst Pollyanna-böckerna, men något jag lärde mig utav dem är att leka vara-glad-leken. Det finns alltid något positivt som man kan glädjas över...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, i det här landet går det inte att göra sej själv (och humöret) allt för beroende av vädret. Men visst längtar man redan efter en ny vår och sommar! Vinterhalvåret tenderar att bli trögare och trögare att ta sej igenom ju äldre man blir...? :-/

Aha, du pluggar tyska!? Hur ser framtidsplanerna ut ang det??? :-)

Anonym sa...

Hoppas du har lättare att skriva idag än jag har. Här händer det inget. Kram från Sita.

Anonym sa...

Javisst finns det någonting att vara glad för!!! Du är tex den enda som jag har på min bloggkollista som jag kan gå in till eftersom metrobloggen ligger nere pga underhållsarbete :-)
Nä, skämt och sido, det gäller att se det positiva i tillvaron och inte bara fokusera på det negativa.
Lycka till med tyskan och ha en trevlig kväll!!!

Anonym sa...

Håller med dig alltid finns det något att glädjas för/åt...Eller att se det positiva istället för det negativa!

Hoppas ni haft en bra måndag, vi har pysseldag i morron :-)

Anonym sa...

ja värme o sommar saknar man rejält.. ska bli skönt o få en time out från höstenom en vecka :)

Nippertippan sa...

Ja, vissa dagar är lite matta, sedan vänder det uppåt igen. Ha en skön måndagskväll! Kramizar:)

Anonym sa...

ååå, havet!!! Enda stället ja gkänner mig lugn å trygg!
jag älskar havet å kortet får mig att slappna av!!!

såg du hade tentor, vad läser du till?

Anonym sa...

Hej hopp! Här hos oss har det regnat mer eller mindre hela dagen och sen på em började det å blåsa nått så införnalist.. Har varit en tur till stan, började inte så bra, bilen ville inte starta, suck men sen funkade den :) Sen när vi hade ätit och jag satte mig ner för å ta det lugnt,så ringer sambon in och vill att jag ska komma ut... ack attans förbaskade tjurar.. dom hade förstört en grind, men som tur hann dom inte börja beblanda sig med varandra, phu... så i morgon måste kjättingen bytas ut och grinden svätsas fast igen... Hoppas du haft en bra em och kväller :)

Anonym sa...

Visst ska man försöka se det postiva i allt men Pollyanna är lite för klämkäck för mig. =)

Anonym sa...

Hoppas humöret känns bättre nu! *kramas*

Anonym sa...

lär mig leken.
Hej då från Gullan!