tisdag, oktober 07, 2008

En underbar höstdag!

(Foto av Fru Pusselbit)
När dottern kom upp, frågade hon om jag kunde köra henne till skolan. Jag skulle ju ändå flytta på bilen... Hon satt ihopkrupen i soffan med varmt te och en filt över sig och var väl inte något vidare pigg! ;)

När vi kom ut till bilen, fick vi skrapa alla rutor och det var inte lätt, då vi bara hade ett cd-fodral och isen var tjock... Efter att jag kört henne till gymnasiet och sedan parkerat bilen vid ishallen, gick jag den längsta vägen hem, den vägen som tar ca 45 minuter att gå. Vilket underbart väder vi har, solen skiner från en molnfri himmel och jag fick en massa bra bilder tagna! Dessutom fick jag prata med några trevliga och vackra hästar i en hage på vägen hem också!

Abbe är på bra humör och sitter och ger ifrån sig lite nöjda småljud i sitt hörn och jag ska nu dra igång med tyskan!

Glad
  • lat: laetus
  • eng: happy
  • ty: froh
  • fra: heurex
  • spa: alegre
  • it: allegro
  • fi: iloinen

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle tro att hon uppskattade att du skjutsade henne till skolan då hon var så trött idag

Anonym sa...

Åh, vilken härlig bild! Skönt att få skjuts till skolan och det passar ju bra då att du ändå skulle flytta bilen :) Jaså, Abbe är kvar? Allt bra med honom?

Anonym sa...

då är häösten här =)
underbart kort iaf.
Alltid skönt att få skjuts av mamsen=)
å företagsekonomin blev om mjligt ävrre än jag trodde

Nippertippan sa...

Vilken härlig bild!!! Vi hade det fint också imorse och kallt! Lycka till med tyskan, det är inga lätta översättningar du håller på med!
Ha en härlig tisdag!!! Kramizar:)

Anonym sa...

Det var en fin bild:)Jag fick ta cd-Fodralet i morse för att kunna se nåt.Ha det gott ,kram lena.

Anonym sa...

Usch för att skrapa rutorna på bilen, det låter kallt. Bra att du kunde skjutsa dottern till skolan, det tyckte hon nog var jätteskönt!

Anonym sa...

En härlig bild! Här i Kristianstad var det lite vitt på gräset såg det när jag åkte till jobbet. Men sen blev det en solig härlig dag. kram

Anonym sa...

Visst har det varit en fin dag - trots frosten! Synd om er som får frysa INNE. Vi tände en brasa i spisen i söndags för då frös vi också. HA det riktigt bra. KRAM

Anonym sa...

huuva så ni hade oxo frost på rutorna imorse. ja hörde att grannen fått skrapa rutorna på bilen, ja har garage, tack o lov.-.. haha