torsdag, juni 26, 2008

Min stora flirt

Varje gång jag kommer till mina föräldrar är det likadant. Min stora flirt hälsar mig varmt välkommen. Han älskar när jag står nära honom och pratar en massa nonsens. Han känner på mitt hår och kommer nära mig. Då känns det så underbart i mitt hjärta.

Vi har känt varandra sedan jag gick i 8:an. Då tillbringade jag mycket tid med honom och vi hade så roligt tillsammans. Det finns också gånger då han var riktigt jobbig! Till exempel när jag läste till sekreterare i Göteborg. Hur roligt var det att bli rejält biten längst upp på örat och få ett riktigt hål där och sedan gå omkring med ett "förband" som mamma ordnat? Jag hade kunnat ha ett örhänge i det hålet...

Abbe, jag tänker ofta på dig! En blåpannad amazonpapegoja, du är så underbar!!!

Han ogillar de flesta män, men min man har också flirtat in sig hos honom. Min man ger honom vad han vill ha... Abbe älskar knäckebröd med smör på (jag vet, smör är inte bra...) , olika frukter och pasta. Om man gör pasta blir Abbe alldeles galen om han inte får lite grand. Han är verkligen kungen bland tiggare.

Snart ska jag till mina föräldrar. Abbe, here I come!!!


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men åååh, han är jättefin!! Tänk att de blir så gamla och kan hänga med i så många år =)

Anonym sa...

hahaa! sött! min faster var sån där papegojuppfödare innan. hade massa fina. även min mormor hade en papegoja innan, hon gillade dock bara män..så ja var ingen poppis där i huset. men så fort ja hade med mej min dåvarande pojkvän til mormor kom pepsi (papegojan), gned sej mot honom och sjön "min käääraste!" - hon var så fin...

Anonym sa...

Javist ja, detta var ABBE.