måndag, juni 02, 2008

Helt plötsligt kort om tid!

God middag, god middag! Här är det nu ca 20 grader i skuggan, strålande sol från molnfri himmel och några svaga vindar.

Min son sitter och spelar Tibia, men snart ska han sättas framför tyskaböckerna. Han har prov i det på onsdag. Från och med i fredags har han sommarlov, men någon vecka framöver är det sommarskola, där man kan göra lite saker om man ligger efter i något. Han var sjuk när de andra gjorde tyskaprovet...

Nyss ringde dottern från skolan. Hon behövde pengar till en tröja som gjorts enbart för klassen, med klassens alla signaturer på baksidan. Det blir ett fint minne, jag förde över pengarna till hennes konto.

Inatt kom jag på en fruktansvärd sak. I morgon kväll går den stora festen för 9:orna av stapeln och alla ska vara fina och uppklädda. Dottern har ännu inte köpt någon vacker klänning, men när jag påpekade detta för henne när hon ringde hem, tyckte hon att hon kunde använda klänningen som hon köpte till ett bröllop förra året. Jag propsade på att hon måste komma hem direkt efter skolan och prova den, för om den inte passar... ja, då måste vi ju ge oss ut på klänningsjakt i eftermiddag. Hon blev lite upprörd, hon påstod att jag antydde att hon blivit fet, men jag försökte förklara för henne att det vore dumt att stå där utan passande klänning imorgon... (hon har inte blivit fet och jag tror att klänningen fortfarande passar, men jag vill ju verkligen också vara säker på det!)

Ska snart sätta på en tvätt och en disk i diskmaskinen. Måste också röja upp här i röran. Dessutom ska jag också läsa tyska... helst borde jag också rensa blomsterrabatten med all citronmeliss. Kanske borde man också börja torka lite citronmeliss och senare göra te av det... fast allra viktigast verkar vara att börja gå igenom alla framtida händelser i vår familj och skriva in dem i almanackan, så att man inte på nätterna kommer på saker som ska göras ...


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: