lördag, juni 07, 2008

Äntligen färdig...

med den infernaliska klädkammaren. Puh! Det känns fantastiskt skönt att äntligen kunna gå in där och inte ha en massa saker liggandes på golvet... Kläderna är välhängda, tröjorna och byxorna ligger i prydliga rader. Nu vet jag också exakt vad jag har där inne Det bästa av allt är ändå att jag rensat ut precis allt av allas våra kläder som vi inte behöver längre och det var inte lite. Jag var riktigt tuff denna gång. Det man inte haft det senaste året, det som är för litet eller för stort, har lagts ned i påsar (det slitna och trasiga slängde jag)... Nu ska vi bara komma igenom den gigantiska tvätthögen också... Då hjälper inte vår pyttelilla tvättmaskin här inne, utan jag måste så fort som möjligt boka flera tvättider i tvättstugan...

Min man gjorde en underbar chili con falukorv med vita bönor och ris. Han var så frikostig med chilin, att vi nästan satt och flämtade mellan varven ... det gör inget, vi gillar ju chili väldigt mycket

Pratade lite med min mamma förut idag. Där de bor, finns ett tamt rådjur som går omkring. De tycker att det är väldigt trevligt och har också fått klappa det en hel del. Den kommer ibland och lägger sig någonstans i deras trädgård och går sedan vidare till en granne. Mamma tycker att det är så synd att rådjuret är så fullt med fästingar, men tror inte att det skulle uppskatta om hon försökte få bort dem. Hon tycker i alla fall att det är skönt att fästingarna dör i den här värmen, för det är ju väldigt jobbiga djur. När mina barn var hos mina föräldrar på somrarna förr, hade hon alltid en tid på kvällen då hon gick på fästingjakt. Hon kollade barnens kroppar så att de inte hade fästingar på sig och hade de det, tog hon bort de läskiga djuren. Fästingar hittades nästan varje kväll och det säger väl en hel del om hur många det finns på landet och just där barn tycker om att leka och vara...


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: