söndag, juni 15, 2008

Hudvård

När man börjar komma upp i min aktningsvärda ålder, har man tänkt på sin hudvård ett antal år. Vilken kräm skall man använda, hur mycket får den kosta osv. När jag var i USA, hittade jag den kräm alla pratar om, nämligen krämen från Boots No 7 Protect and Perfect Beuty Serum.

Där kostade den 21.99 dollar = 134.14 SEK (1$ = 6.10 SEK idag). Här i Sverige kan du köpa den för 295 SEK. Det fanns andra produkter från samma företag som inte finns i Sverige. Kräm för natten, dagen och ögonen. Jag köpte och testade dem och är faktiskt nöjd med dem. De har en annan dag- natt- och ögonkräm som säljs här, men det har inte fått samma betyg som det jag provat (www.target.com).

De hudprodukter som finns med på ovanstående bild, är de enda jag hittat i Sverige hittills och det är ingenting mot vad som säljs i USA.

När det inköpta börjar ta slut, får jag väl gå tillbaka till det som jag kan få tag på här och visat sig passa min hud bra, nämligen Roc Retin-ox +.

Ansiktet tvättar jag av mig med L´oreál Pure Zone (för ungdomar). Ansiktsvatten har jag en underbar från Lumene. Peelingcréme har jag ingen. Det går lika bra att använda vanligt salt och det kan man ta varje morgon om man vill. Huden känns len och fräsch efteråt! Tandkrämen har jag köpt in från USA. Den goda smaken finns inte här, det är nämligen kanel- och mintsmak och färgen på tandkrämen är alldeles härligt knallröd
(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: