fredag, juni 13, 2008

Regnpromenad

Just nu dricker jag min andra mugg äppel-och kanelte för idag och dottern dricker en mugg rabarber-och gräddte. Vi har nämligen varit ute på en promenad och regnet började ösa ned. Som tur var, hade jag med mig paraplyet, men byxorna blev ändå genomvåta. Min dotter hade inget paraply och ville inte gå under mitt. Efter halva vägen var vi inne i ett köpcentrum och inhandlade ett par sandaler till dottern och jag hittade ett par lite finare promenadskor i storlek 34 till mig på barnavdelningen. Jag har tagit en bild på skorna med min mobilkamera, men just nu sitter jag vid "Surrburk", så jag får lägga in bilden någon annan gång.

Min käre man ligger för närvarande under vår bil ute på parkeringen. Bilen uppförde sig konstigt på vägen hem från hans jobb i dag. Han tror att det kan vara något med styrningen... (hur ska jag kunna beskriva det rätt, jag vet inte så mycket om bilar...). Jag föreslog att sonen eller dottern kunde stå med ett paraply över honom om det skulle börja regna igen. Tror inte att han tyckte att det var en så bra idé...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: