lördag, juni 07, 2008

En het eftermiddag

Ja, då har vi precis smort kråset. Det blev ugnsgrillade revben, potatismos och sallad. Det var mycket gott, men efter det är vi nu rätt så slöa...

Har tvättat två tvättmaskiner i dag. Det torkar så snabbt när man hänger ut det på balkongen Min man fyllde en diskmaskin, så nu behöver vi diska en till...

Jag har städat upp lite på balkongen och rensat lite i blomsterrabatten. Dottern har slängt lite skräp (ogräs och sådant) och klippt gräsmattan på vår lilla uteplats. Ja, just det, jag måste vattna blommorna där ute också.... Solen ligger bara på där på förmiddagen, så det var faktiskt riktigt skönt att vara där ute i eftermiddag.

Det är oerhört hett just nu och man blir så trött av det. Somnade faktiskt i soffan med en bok förut idag. Ska snart pallra mig iväg från datorn och skriva den där listan inför storhandlingen. Det är bäst att handla när min man inte är trött efter jobbet och eftersom han använder bilen i jobbet, måste vi ju handla när han är hemma... om vi handlar tillsammans är det mindre risk att vi glömmer något

Det skulle inte varit fel att ha varit vid havet idag


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: