onsdag, juni 11, 2008

En sovdag

När min dotter kom upp på benen idag, skickade hon mig till sängs. Jag orkade inte gå längre än till soffan och där har jag legat hela dagen Har knappt vågat gå därifrån, eftersom jag varit så fruktansvärt yr och borta... men har ändå (när jag inte sov) kunnat sätta mina små tonåringar i arbete! Eftersom jag sov mest hela tiden, har det ändå inte blivit så mycket...

Dottern har i alla fall köpt hem en hel del choklad till mig och sonen har tagit hand om tvätten och plockat ur diskmaskinen. Han gjorde också i ordning pizza. Jag har druckit en massa Rooiboste med lingon och blåbär (mycket gott!!!) och ätit chips och choklad. Helt otroligt, nu när man tänker efter...

Har precis tagit in ännu ett par migräntabletter och hoppas att det blir bättre i morgon. Klockan 14.45 ska jag och dottern träffa en kurator på Hörcentralen och det vill jag helst inte missa. Annars får jag väl halvhänga på dottern på vägen dit Hon är hela 15 cm längre än vad jag är och väger också mera än vad jag gör. Det händer att hon lyfter upp mig och bär iväg med mig, till hennes småkusiners stora förtjusning

För några år sedan, när jag lagade tre tänder samtidigt hos tandläkaren, fick jag bedövning för alla tre tänderna. Efteråt snurrade allting runt något alldeles otroligt mycket. Tandläkaren och tandsköterskan blev oroliga för mig och ville inte släppa iväg mig ensam. De frågade mig om jag visste om någon person som kunde hämta mig och hjälpa mig hem. Det var tur att min man var ledig den dagen och det måste ha sett roligt ut för grannarna när han halvt bar mig hela vägen hem Ungefär så känns det ibland, när jag har migrän... förutom allt annat som också följer med det förstås.

Jag har i alla fall hunnit prata med min mamma och min syster här i Sverige lite grand. Jag försöker få min syster att börja blogga hon också, för i så fall skulle vi vara fyra systrar som bloggar och det är ju inte fy skam! Nu ska jag surfa runt lite bland mina favoritbloggar och sedan gå och lägga mig och hoppas på att migränen är över till i morgon eftermiddag!


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: