måndag, juni 02, 2008

En datordag med promenad

Idag har det varit en lugn och slapp dag. Maken och sonen har suttit och spelat World of Warcraft med varandra på nätet och jag har försökt att använda mig av Surrburk. Surrburk är en mycket gammal dator med lite minne och otroligt långsam. Den är trots allt bättre än inget alls, men man bör vara utrustad med ett stort tålamod och eventuellt läsa lite ur en bok när den jobbar för fullt och inget händer...

Mot eftermiddagen började jag försöka få dem med mig ut på en promenad i det härliga vädret. Man ska ju inte sitta framför datorn en hel dag (även om de inte har några problem med det...) och visst är det synd att inte gå ut i det vackra vädret? Dessutom är det ju mer svalt på eftermiddagen (läs 16.00) än vad det varit innnan!

Klockan 17.30 låste vi dörren och begav oss iväg till den närbelägna parken och mitt i den ligger en 4H-gård, som vi tänkte besöka. Fast först skulle vi gå en omväg, så att vi kunde besöka en nyöppnad affär och köpa glass i det varma vädret. När vi tittat runt i affären, köpt glassen och var på väg därifrån, ringde dottern. Då hade hon kommit hem från skolresan och ville ha skjuts hem. Nu var klockan ca 19.00 och vi trodde hon skulle komma hem först 22.00. Vi informerade henne om läget och berättade att hon skulle få vänta lite innan vi kom, men att vi skulle skynda oss iväg till bilen. Min man åkte och hämtade henne och jag och sonen gick hem. När alla var hemma igen, åt vi pizza och medan jag såg på film, satt de andra vid datorerna... Nu har barnen lagt sig, men jag och herr Pusselbit ska också snart krypa till kojs.

Dottern har haft en trevlig resa och kom hem full av blåmärken och paintballsfärgprickar (vet inte om det ordet finns...). Förr om åren ramlade hon alltid i något vattendrag på skolutflykter och skolresor. Denna gång ramlade hon inte i, hon kastade sig i forsen under forsränningen. Det var tydligen väldigt roligt... jag själv är inte så förtjust i vatten, men det är vackert att titta och lyssna på...


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: