måndag, juni 02, 2008

Det ordnade upp sig!

Det visade sig att dottern kunde ha klänningen och att den satt helt perfekt, vilket den inte riktigt gjorde förra året. När vi gick igenom garderoben, insåg vi att hon också hade en snygg blus med vacker kjol till, så hon kommer att ha kjol + blus i morgon kväll och klänningen på skolavslutningen. Hon börjar bli stor (fyller 16 den 14 juli) och man märker att hon inte gör lika stort motstånd mot klänningar och kjolar längre. Fast hon vill fortfarande inte ha några halsband, armband osv. ... märkligt, det har jag också svårt för. Jag tycker att jag fastnar i allt om jag har det på mig... har bara mina vigselringar på mig hela tiden och eventuellt ett halsband när det är fest och man klär upp sig.

Pratade lite med lilla mamma förut. Hon satt ute och njöt i värmen. Vi pratade om hur det blir i sommar och om vi kommer ner till dem någonting. De bor på västkusten (något inåt landet), ca 40 mil härifrån. Min man har semester i juli, så vi åker nog dit då. Dessutom bor ju också min kära, underbara svägerska i närheten! Och i stort sett alla mina släktingar på pappas sida... och min enda syster som jag har kvar i Sverige... (har 3 stycken systrar).

När min son var liten, var han väldigt intresserad av just sälar. Nu vet han i stort sett allt om sälar. Han ritade sälar på bildlektionerna, han gjorde sälar av Papier Mache, han gjorde sälar i träslöjden, han köpte sälar (inga riktiga) som han hittade på skolresor och skolutflykter, han sparade på sälmjukisdjur... Vi har nu en massa bilder på sälar som jag nu tänker dela med mig lite av


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: