onsdag, juni 18, 2008

Börjar bli trött...

Nu har jag sett filmen och är helt plötsligt så otroligt trött. Lite huvudvärk har jag också. Jag tror att jag ska chocka familjen med att försöka komma i säng före klockan 00.30. Sonen har precis lagt sig, mannen tar en liten nattvickning i köket innan läggdags och dottern har börjat få kontakt med en del kompisar på andra sidan Atlanten.

Pratade lite med min far förut idag. Det är alltför sällan och det är så roligt att prata med honom. Trots att han är pensionär, är han up to date i alla viktiga frågor. Han följer alla nyheter mycket noggrant, inte bara vanliga nyheter, utan också de om vetenskap, medicin, IT osv. Min ena syster med familj som bor i närheten av mina föräldrar, får mycket hjälp av honom med deras husrenovering. Min kusin, som tagit över gården, får hjälp i skogen av honom.

Han gick vanlig folkskola och började sedan arbeta. När han kom till Telia, arbetade han upp sig från botten. Om jag skulle sökt hans jobb när han pensionerade sig därifrån, skulle jag behövt vara en civilingenjör. Trots att han hade mycket att göra med skogen hemma och en hel del på gården och i trädgården och med alla bilar som gick sönder hela tiden, kunde vi alltid komma och prata med honom när han arbetade med allt det. Jag minns att jag ofta stod bredvid honom och pratade om både det ena och det andra. Han sa inte så mycket, men lyssnade. Det kan inte ha varit lätt att vara en far till fyra döttrar. Däremot tror jag att han älskar att vara morfar till alla sina barnbarn.


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: