måndag, juni 09, 2008

Astronomi

Kvällens mat blev varma mackor med köttfärs och ost.

Snart ska vi gotta till det riktigt med vanilj- och kolaglass! Ute skiner solen och det är ca 23 grader varmt i skuggan. Det blåser mindre än vad det gjorde förut idag och tvätten på balkongen är snart torr. Dottern spelar World of Warcraft, sonen läser förhoppningsvis på sitt biologiprov som han har på onsdag och min man är på väg till apoteket. Jag har lyckats komma åt en av de bättre datorerna (inte Surrburk) och passar på att surfa runt på några bloggar och tidningar.

Livet är rätt så roligt ibland. Min man älskar astronomi. Han har ett fantastiskt teleskop, som han faktiskt skulle kunna använda oftare. Han har tagit ca 15 universitetspoäng i Astronomi. Många av hans böcker i bokhyllan handlar om astronomi. Nu i våras ville han gå med i stadens amatörastronomiska förening och vi betalade in hans medlemsavgift. Kruxet är att föreningen fått för sig att det är jag som är medlem och skickar medlemstidningen hem till oss i mitt namn. Jag blir inbjuden till alla dessa samlingar då de ska titta upp på stjärnor och planeter ... måste kontakta dem i veckan om vem av oss som verkligen vill vara medlem.

Här kommer en bild på norrsken

Inga kommentarer: