tisdag, juni 03, 2008

En varm och solig tisdag

Ute har termometern stigit till 21 grader varmt i skuggan. Solen skiner från en molnfri himmel och det är en lätt och stilla bris. Ännu en dag med ett fantastiskt väder!

Har tvättat en tvätt och ska snart hänga upp den. Är inne på min tredje mugg Lapsang Souchongte (rökt). Posten är genomgången och jag har vandrat runt på en hel del bloggar och läst. Att det kan vara så roligt att läsa om hur andra har det... och man lär sig mycket samtidigt.

Min son åkte iväg till skolan, efter det att jag kom upp. Hade ingen aning om att han skulle dit idag. Han har varit extra tystlåten de senaste dagarna, inte alls på humör för att berätta något. Jag har lyckats få reda på lite grand, genom att ställa tusentals frågor. Svaren blir nämligen inte så detaljerade heller. Mest "ja", "nej" och "kanske". Ibland kan man efter en hel del frågor komma fram till vilken fråga som bör ställas så att han börjar berätta om det jag vill veta, eller vad han tänker på. Jag älskar när han spontant kommer och berättar om sina tankar, eller om något som hänt under dagen. Synd att det inte händer så ofta.

Idag har jag en hel del "pappersjobb" att göra. Kanske att jag sitter på den skuggiga balkongen och gör det. I närheten finns den hälsosamma citronmelissen, som jag då och då kan äta av

Varje person som jag möter är mig överlägsen i ett och annat - och det lär jag mig av. (Emerson)

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: