torsdag, juni 05, 2008

Min mormor

Migränen har ej gått över och jag har tagit in fler tabletter. Skönt att man bara behöver ta in två stycken samtidigt, en gång per dygn. Då är det lättare att komma ihåg när man tog in dem senast.

Jag pratade med min fantastiska mormor i dag. Hon är ju som sagt var 91 år gammal och klarar sig helt själv. För henne är det viktigt att gå ut och promenera minst en timma med sin rollator varje dag. Hon har pacemaker, ser dåligt (har problem med gula fläcken) och hör dåligt (har hörapparater). Däremot är hon helt klar i hjärnan och det är alltid så roligt att prata med henne, för hon är så positiv. Hon har tre systrar och en bror som fortfarande lever. Förra sommaren hade jag förmånen att få vara med när de alla träffades. Det är otroligt vad kul de hade och de fnissade tillsammans som om de vore fjortisar. De har väldigt mycket kontakt med varandra och känner varandra utan och innan. Tänk, man kan ha ett bra och roligt liv, fast man är över 65 år! Ibland tror jag att det är för mycket åldersrasism i Sverige...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: