tisdag, juni 17, 2008

Sol och moln, om vartannat

Har nu ätit frukost och druckit rabarbergräddte. Ute är det ca 17 grader varmt, strålande solsken och några få moln. Hoppas att det inte blir åska idag, utan att det räcker med det som kom i går. Jag har inte känt av någon migrän ännu, och hoppas att det fortsätter på det viset.

Ska alldeles strax hänga upp min första tvätt på balkongen. Det finns alltid disk, så diskmaskinen ska också sättas på... Sedan ska jag sätta mig ned med viktigt pappersarbete och tyska. Har lite att göra där och borde ha gjort mer än vad jag gjort hittills...

När allt blir trist här hemma, tänkte jag ta en snabb långpromenad. Sedan jag slutade mitt mycket rörliga jobb och började läsa tyska, har min kondition blivit mycket sämre. Det måste vi börja göra något åt. Min dotter joggar hellre, men promenader är mer sköna för mig. Då hinner man reflektera över saker och ting, samt också njuta av all natur på vägen. Jag kanske tom kan få med mig min son. Han har blivit en riktig inneuggla de senaste dagarna.


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: