lördag, juni 28, 2008

Ännu en utmaning!

Jag har fått en till utmaning och den kommer från Erika.

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv.
Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt anger reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista av deras namn... Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information

  1. Jag älskar att läsa alla olika böcker jag kommer över. Har mellan 2500 - 3000 böcker här hemma. Jag läser dem på svenska, engelska och tyska. Lite spanska med mycket hjälp av ordbok... Om jag ska välja mellan att köpa kläder, smycken eller böcker, gissa vad det blir Jag skulle heller inte bli så upprörd över att råka bli inlåst på ett bibliotek över en natt...
  2. Ingen av oss i familjen är särskilt intresserade av att titta på sport, men när det är dags för konståkning är fru Pusselbit klistrad framför tv:n.
  3. Mitt temperament är hett, men jag har lärt mig att behärska mig så pass mycket att många jag mött inte tror att jag kan bli arg...
  4. Älskar människor, man kan lära sig så mycket av varandra och ha roligt tillsammans samtidigt! Har vänner från många olika länder
  5. Är en mycket liten person. Har storlek 34 i skor, är 154 cm. lång och väger ca 45 kg. Vägde 42 när jag blev med barn och vägde lika lite/mycket efter det att de var födda. Jag har inte sett för mager ut (inga revben har synts), har bara haft så svårt för att gå upp i vikt... Har kunnat äta hur mycket som helst av vad som helst Min son verkar vara likadan... Problemet är att hitta skor och kläder!!
  6. Har jobbat som; jordgubbsplockare, sekreterare, telefonförsäljare, vårdbiträde med dementa på låst avdelning, affärsbiträde i bokaffär, lärarvikarie, städerska, samordnare i ett utställningsprojekt, au-pair i Tyskland, Projektadministratör och cateringarbetare... (inte i den ordningen).

Jag utmanar (vad svårt det blev nu...)

Sofie Lindberg, AnniSaint och Locklig.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: