fredag, juni 20, 2008

Glad Midsommar!

Min man har nu stuckit iväg för att köpa hem det allra sista. Hur kan man glömma att köpa sill? Jag vet inte...

Min migrän har försvunnit och jag känner för att dansa hela dagen. Det är så underbart att slippa den! Vädret är ostadigt, men det får gå.

I dag är många av mina släktingar hos mina föräldrar 40 mil härifrån och firar midsommar. Naturligtvis hade det varit kul att vara med, men vi kommer nog att få det trevlig här också. Vi kommer att ta det lugnt och bara umgås inom familjen och ha det roligt.

Tänker på alla firare idag. Läste att man redan börjat få "midsommarproblem" på vissa håll i landet. Tänk vad alkohol kan ställa till det för folk! Dessutom har systembolaget sålt alkohol som aldrig förr inför den här helgen. Skönt att få slippa det och att mina barn slipper det med mig och min man. Jag själv har aldrig varit full, men hört att bakfylla kan vara lite grand som migrän. Hm, jag som verkligen hatar migrän och har det ofta, undrar hur folk kan vara så dumma att de skaffar sig det på egen hand...

Nu önskar jag att ni alla får en underbar, skön, härlig och trevlig midsommar! (Helst utan alkohol!)

Hos mormor och morfar, där jag tillbringade min barndoms somrar

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: