tisdag, juni 03, 2008

Första kramen tillbaka!

Ända sedan barnen varit små, har jag gett dem flera kramar per dag. Jag har sagt till dem att enligt en undersökning behöver man minst tre stycken om dagen för att må bra. Dottern har det inte varit några problem med. Vi har kramat varandra till och från under dagen och hon har också kommit för att få extra kramar. När jag haft något ärende till hennes skola, har hon alltid tagit emot mig med en stor kram och stolt presenterat mig för sina kompisar.
Min son protesterade aldrig mot kramarna, men kramade heller inte tillbaka. Naturligtvis frågade jag honom alltid om det var okej att krama honom. Det gör jag fortfarande. När han var ca 15 år gammal sa jag till honom att när jag ber honom om en kram, förväntar jag mig en kram tillbaka. Då gav han mig en riktig bamsekram! Efter det har han alltid kramat mig tillbaka och det är en så härlig känsla
Genom åren har båda barnen fått svara på olika enkäter i skolan. En av frågorna har varit "Känner du dig älskad av dina föräldrar?". Mina barn har kanske haft det tufft på olika sätt, men de har alltid känt sig älskade av mig och min man. Det känns så skönt att veta!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: