måndag, juni 09, 2008

En blåsig måndag

I natt vid klockan 01.30 var det 19 grader varmt utanför köksfönstret. Nu är det nästan 19 grader varmt i skuggan. Solen skiner från en blå himmel, men jag är lite tveksam till om jag kan hänga ut en nytvättad tvätt på balkongen. Det blåser så fruktansvärt, det vore ju hemskt om allt blåste av tvättställningen eller om den välte...

Min mans väckarklocka i mobilen ringde vid 05.30 - tiden. Vid 06.00-tiden fick jag upp honom. När jag kom upp och gick in i badrummet, låg hans mobiltelefon på golvet. Undrar hur pigg han var innan han åkte iväg till jobbet

Dottern kom i säng vid 03.00-tiden, men vaknade vid 10.00-tiden och verkar vara rätt så pigg. Det är skönt! Hennes frukost bestod av apelsinläsk och krossade tomater... Det är ju trots allt sommarlov

Jag själv åt några smörgåsar med whiskey och chokladte. Sonen som sitter och spelar World of Warcraft, avslöjade precis att han inte ätit någon frukost ännu.

Pratade nyss med min kära svägerska, det är alltid lika roligt att göra det! Hon avslöjade att hennes dotter kommit in på ett universitet i Spanien till hösten. Jag är så lycklig för hennes skull

Idag ska jag förbereda mig mentalt på morgondagens besök hos tandläkaren. Jag tycker att det är väldigt jobbigt att gå dit, eftersom jag har lite problem med min käke. Käken är rätt så utsliten och ibland är den inflammerad och då har jag problem med att öppna och stänga munnnen och det knakar rejält när jag gör det... Dessutom vet jag att nu måste något göras åt mina visdomständer, som smärtar. Det är däremot inget fel på tandläkaren. Han är mycket trevlig och kommer med en del skämt emellanåt, vilket kan vara förödande när man sitter i tandläkarstolen med alla intressanta saker i en vidöppen mun...

Här kommer en bild på min ena systers hund i Tulsa (ögonen är väl trevliga...)


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: