tisdag, juni 24, 2008

På gång

Ja, då är jag redo för dessa ventilationskollarmänniskor som ska komma. Lyckades lägga mig vid 00.30 och gick upp vid 07.00-tiden i morse. Vi har gått i genom och städat varje rum rejält och slängt massor av skräp. Hur kan man samla på sig så mycket? Har till och med renbäddat sängarna.

Dottern kom upp för en halvtimma sedan och mår inte så bra. Vi misstänker att hon är allergisk mot damm, hennes andningsvägar svullnade upp ordentligt och hon fick rejält med snuva när vi röjde som bäst i går. Hon har redan gått i väg för att göra dagens tröstinköp i en affär. (Godis, vad annars?).

Jag tror att det är lite av upp och ned vända världen i dag, för sonen har ännu inte kommit upp. Han ligger helt utslagen i sin säng och suckar när jag kommer in och säger att nu får han hoppa ur sängen. Det är väl inte så roligt att ligga när det kommer folk? Det värsta är ju att vi inte riktigt vet när de kommer, bara att de ska komma någon gång i dag. Det känns som om hela dagen är förstörd...

Nu när jag ändå är i gång, ska jag ta och planera middagen och samtidigt göra en sockerkaka. Kanske att jag också ordnar en tvättid. Vem vet, jag kanske städar ur skåpen och kylen också, nu när jag är så uppe i varv...


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: