fredag, juni 13, 2008

Fredagen den trettonde

Visst låter det hemskt? Den här dagen har länge betraktats som en otursdag. Fast när jag arbetade på ett jobb med många invandrare, fick jag lära mig att fredagen den trettonde var ingenting, jämfört med tisdagen den trettonde. I Chile var den stora otursdagen just tisdagen den trettonde. Det har fått mig att börja undra. Vilken dag och vilket datum i olika länder är den största otursdagen? Kan man pricka in dem, så att det till slut blir varje dag under året? Vad skönt att jag inte tror på sådant här, det skulle bli alltför jobbigt i så fall!

För mig är denna dag en lyckodag. Migränen är borta. Jag sov hela 11 timmar i natt och känner mig helt utvilad och fit for fight igen Jag har hunnit läsa igenom en hel del nättidningar, druckit kanel- och äppelte och ska snart sätta igång här hemma. Funderar starkt på att gå på en promenad. Det var ett tag sen och jag vill verkligen ut i friska luften. Sedan måste jag gå igenom alla papper som ligger på bordet...


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: