tisdag, juni 03, 2008

Tiden bara rusar iväg


Jag tycker att det borde regna nu på nätterna och vara soligt och varmt på dagarna. Då får också växtligheten sitt vatten och vi får solen! Fast, de som jobbar nätter utomhus skulle nog tycka det var tråkigt förstås...

Dottern har klippt av benen på ett par trasiga jeans och sedan lagat en del hål som fanns på en del avslöjande ställen. Nu räcker de till knäna och hon är mycket nöjd med arbetet. Hon ska imorgon åka iväg med skolan och ha vårfest med medhavd matsäck. Det är skönt att hon sköter det där själv. Hon satt och kollade på en karta för att se var det var någonstans och kom på att hon varit där förut. Dessutom finns det en sjö alldeles i närheten, så hon tänker ta med sig badkläderna också. Tänk, vad roligt de verkar ha! Annat var det på min tid... eller... gjorde vi också sådana saker? Minns faktiskt inte, det var så fruktansvärt länge sedan... jag är verkligen lastgammal...

Sonen informerade oss ikväll att det inte bara är tyska han har prov i på onsdag. Han har prov i biologi också. Såvitt jag vet började han läsa på tyskan i eftermiddag och har ännu inte slagit upp biologiboken. Det verkar bara vara jag som är upprörd över detta. Han anser att det kommer att gå bra. Vi får väl hoppas det *mutter, mutter*.

Jag ska nu snart gå och lägga mig, det blev som vanligt senare än jag trodde. Tiden bara rusade iväg! Har ikväll suttit och försökt lista ut hur man kan förändra bloggens utseende och lekt lite grand. Vi får väl se hur det blir med det framöver...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: