söndag, juni 08, 2008

Söndag eftermiddag

Vad sägs om dagens middag som faktiskt gjordes av mig?

Grönsaksbuljongkokad ris. Köttfärsfylld paprika med ost, grillad i ugn och sallad till. (Måste erkänna att sonen gjorde det mesta av salladen). Allt åts upp och det är skönt att slippa rester

Ett tag efter middagen åt vi bullar. Det händer inte så ofta att vi gör det, men det är trots allt söndag.

När vi handlade igår, hittade jag en intressant läsk. Vad sägs om "Strawberry Cola" från Premium? Naturligtvis var jag tvungen at köpa den, bara för att få smaka. Efter att hela familjen har testat den, är det nog bara jag och dottern som verkligen gillar den. Sonen tyckte att vanlig Coca Cola är godare.

När vi kollade innetemperaturen för ca 30 minuter sedan, var det ungefär 30 grader varmt. Ute var det 29 grader varmt, med många sköna vindkast. Då bor vi ändå på nedre botten...

Min man ska snart sätta på den andra tvätten idag. Den första tvätten har snart torkat färdigt ute på balkongen.

Dottern har slängt en massa skräp och städat undan lite. Just nu sitter hon och spelar World of Warcraft. I vår familj är jag den ende som inte brukar göra det... Sonen läser på inför biologiprovet, om han inte somnat. Det händer ibland

Igår avslöjade jag för min man att jag de senaste fjorton dagarna använt mig av hans rakhyvel för att raka mina ben. Jag tyckte att det var bäst att inget säga förrän jag köpte nya till mig... Han blev nog lite upprörd. Han nämnde något om att han brukar borsta sina tånaglar med min tandborste...

Inga kommentarer: