fredag, juni 06, 2008

Sovmorgon =)

Vilken underbar sovmorgon vi alla verkar ha haft i vår familj! Fast med sonen vet jag inte riktigt... han var i alla fall uppe och spelade Playstation vid 10.00-tiden. Då ringde nämligen telefonen och väckte mig. När jag tog upp luren för att lyssna på vem det var (jag var halvvaken) sades "Hej! Du har fått ett sms skickat till dig som härmed läses upp! Grattis på den Svenska Nationaldagen, önskar Jas". Undrar om det var någon som drev med mig? Kan det ha varit min kära svägerska som hade roligt på min bekostnad? Måste snart ringa henne och se om det stämmer ... (Om verkligen svenska staten bekostat detta konstiga sms, hur mycket har det då kostat oss skattebetalare?)

Min man och min dotter har precis blivit väckta av mig. Nog för att man kan ta en sovmorgon när man är ledig, men det här är ju alldeles uppåt väggarna för länge... Hur ska man annars kunna somna ikväll?

Ute är det just nu strålande solsken och 25 grader varmt i skuggan. Det verkar vara vindstilla och fåglarna kvittrar! Då tänker jag på hur underbart det skulle vara om jag nu vore hos mina kära föräldrar på landet

Inga kommentarer: