lördag, juni 14, 2008

Detta personlighetstest

Ja, nu har jag gjort testet (test) igen och insett att det faktiskt måste vara jag. Det mesta stämmer, men jag behöver faktiskt vara ensam emellanåt och ladda batterierna för att må bra och orka med allt, och kan faktiskt gilla objektiv analys. Tro det eller ej, men jag älskar att min man är så logisk av sig som han är och han tycker att jag är logisk, men använder mig inte av det så mycket som jag borde (matematik tex.)...

Jag älskar verkligen människor, de är så många olika livsöden och man kan lära sig så mycket av dem. Matematik och Fysik är så tråkigt. Kemi, ja där händer det i alla fall något när olika ämnen blandas med varandra. Språk är något underbart. Ju fler man kan prata, desto fler människor kan man få kontakt med och lära sig av! Något jag lärt mig är att de tystlåtna oftast är de mest intressanta människorna. När man väl kommer dem inpå livet, är de så otroligt fascinerande. Jag brukar oftast först och främst iaktta människor när jag först möter dem. Försöker lista ut hur de fungerar och sedan tar jag kontakt. Det brukar gå rätt så bra En del människor sorterar bort folk de anser "annorlunda, konstiga osv" vid första intrycket och träffen. Man vill helst att den andra personen ska tillhöra ens egen "krets", ens religionstillhörigehet, eller ens yrkestillhörighet, eller ens politiska åsikter,,,, tänk, vad man då missar! De bästa vännerna kan vara de som verkar lite konstiga och annorlunda...

Som ni kanske förstår genom min mans test, är vi totalt olika varandra. Kanske olikheterna attraherar. Vi har varit väldigt noga med att kunna prata med varandra i svåra situationer. Att lösa konflikter som dykt upp. Vi har aldrig pratat med varandra i rena ilskan. När vi varit arga, har någon av oss tagit en promenad och sedan när allting lugnat ned sig, har vi satt oss ned och pratat. Ingen av oss går och är arg en längre tid och det är ju bra. Fast många gånger har det varit svårt att prata känslor. Min man är ju så tystlåten. Ibland har jag fått ställa en fråga på måndag och fått svar på tisdag eller någon annan dag. Han behöver lång tid på sig att tänka igenom saker och ting och ibland har det känts som om jag försökt att använda en tång för att kunna dra ut svaren.

Vi har ändå lyckats vara gifta i 19 år och haft riktigt roligt mellan varven. Vi gillar båda att läsa böcker, att vara i naturen, se asiatiska filmer och att umgås med varandra. Det är inte så dåligt, det!


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: