söndag, juni 15, 2008

Soligt, några molntussar och 16 grader

Min dotter är på väg ut för att jogga. Hon har bestämt sig för att nu får det vara slut på allt sittandet framför tv:n, playstation och datorn. Hon måste ha lite mera rörelse i sitt liv. Vi får se hur länge det håller...

Mannen spelar Red Alert och sonen spelar Tibia. Jag har suttit vid den långsamma "Surrburk" och försökt läsa bloggar och en del tidningar, medan jag sörplat flera muggar Oolongte (Kvan Yin). Emellan varven har jag fått stänga ned fierfoxen och börja om på nytt, för datorn har inte hängt med så att allt nästan låst sig. Det tar bara en sådan tid....

För någon timma sedan hörde vi plötsligt hur det prasslade i hallen. Mannen stod med ryggen mot oss och försökte äta lite godis ur en godispåse i fred. Ha! Trodde han verkligen att vi inte skulle märka det?

Min syrra som fyller år idag, bor tyvärr ca 40 mil härifrån. Jag ska snart ringa och sjunga för henne. Det är mycket sällan jag sjunger för någon...

Nu ska vi sätta igång här med lite disk, tvätt, städ... och allt annat ni kan tänka er behöver göras.

Inga kommentarer: