torsdag, juni 12, 2008

Hissar

Efter att vi varit hos kuratorn på hörcentralen och fått ny tid, gick vi till närmaste affär som råkar vara Lidl. De rear ut naturgodis just nu, så jag passade på att plocka ihop lite grand. När dottern började gå igenom allt mycket noggrant och jag blev yr och mådde illa och höll på att svimma, (pga migränen) informerade jag henne om att vi borde ta oss ur affären illa kvickt, annars skulle hon få bära mig hem...

Det visade sig att mannen redan kommit hem och han var otroligt dammig från topp till tå. Han är hisstekniker och de hade hållit på att ta bort en gammal hiss hela dagen. Den var tydligen väldigt tung. Han och hans chef hade råkat tappa greppet någon gång och chefen hade fått den på ena benet och min man på ena armen. Chefens ben svullnade upp och blev blåröd och min mans ena arm är nu också blåröd. Jag tror att min man blev lite rädd. Det var rätt så nära huvudet. Jag har inte uttryckt min rädsla förut, men ibland drömmer jag mardrömmar om att han är längst ned i ett hisschakt och hissen ovanför får något spel och rasar ned och krossar honom... Fast vad man än gör, kan vara farligt. Ibland räcker det bara att gå utanför dörren.

Jag har inte tagit in några migräntabletter. Hoppas att det är över för denna gång. Har sovit mest hela dagen och ska gå och lägga mig och sova igen... är fruktansvärt trött...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: