söndag, juni 08, 2008

Att storhandla med min man

Folk pratar om hur lång tid kvinnor tar på sig när de handlar. Det är inget mot min man... Vi har handlat väldigt länge på Lidl. Det är billigt, men med ett rätt så litet sortiment att välja ur. Nu när de öppnat det nya Willys, åkte vi dit glada i hågen.

Min man tog herraväldet över kundvagnen och fastnade vid köttet. Det fanns så mycket att välja på. Fast snart konstaterades att det var rätt så dyrt. Tyvärr lever jag fortfarande kvar i hur lite maten i USA kostar och det är inte alls som här... inte alls... Vi gick vidare. Medan han försökte komma på vilket köttpålägg vi skulle köpa (det fanns så mycket att välja på), samlade jag ihop allt vi skulle ha från frukt- och grönsaksavdelningen. När han försökte välja leverpastej och kaviar (det fanns så mycket att välja på), hämtade jag bröd, digestivekex, Thai Chili... Eftersom han hade kundvagnen blev det lite besvärligt till slut. När vi lyckats gå igenom varenda liten vrå och sett allt som fanns att se och kundvagnen äntligen var full (naturligtvis med mer än vad som stod på listan), skulle affären stänga. Det positiva är att nu vet vi verkligen vad som finns i affären. Och inte.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: