onsdag, juni 04, 2008

En "trött" onsdag...

Kom i säng vid 02.00-tiden i natt och sedan vid 07.00-snåret i morse började de med att klippa häcken utanför mitt sovrumsfönster... När oljudet fortsatte (de klippte de andras häckar och buskar) insåg jag att det var lika bra att gå upp.

Min son var på benen och skulle ge sig iväg till skolan. Vi insåg båda sent igår kväll att han kunde alldeles för lite biologi för att klara av provet idag. Jag bad honom fråga om han kunde få göra provet lite senare, tex nästa vecka. Först när jag hotade med att själv komma till skolan, gick han med på att fråga läraren om det

Dottern hade sovmorgon pga den sena festen igår. Hon skulle inte vara i skolan förrän vid kl. 10.00. Hon lyckades slumra trots oväsendet utifrån. När hon skulle ge sig iväg hittade hon inte lägenhetsnycklarna, men eftersom jag antagligen skulle vara hemma när hon kom hem, kunde hon åka iväg utan dem.

Sedan började jag frysa oerhört mycket och ögonlocken åkte igen... jag gick faktiskt och lade mig och sov bra. När jag vaknade, mådde jag alldeles utmärkt och kunde sätta i gång här.

Nu håller dottern på att färga håret mörkbrunt, sonen lyckades få uppskov med biologiprovet till nästa vecka (underbart!) och min man är alldeles helt slut. Han har varit ute i solen och jobbat hårt hela dagen idag. Jag känner på min huvudvärk att jag druckit för lite idag och ska alldeles strax gå och dricka svalkande apelsinjuice. Måste dricka något annat än bara te...


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: