tisdag, juni 10, 2008

En familjepresentation

Ja, nu får jag inte vara sämre än Rospiggen som lagt ut en presentation av sig själv och sin familj. Först ut blir min man, Herr Pusselbit

Han har många intressen och strängar på sin lyra. Vad sägs om astronomi, fysik, matematik, fiske, djur och natur, friluftsliv, att läsa böcker (oftast science fiction), dataspel (World of Warcraft mest), datorer över huvud taget... Tycker om italiensk mat, men också kinesiskt och Thai. Asiatiska filmer hör till favoriterna. (Ni som tycker att han liknar den store kinesiske mannen Han Fei, har helt fel...)

Sedan så kommer jag. Det var inte lätt att hitta en bra bild på mig, så därför blir det en bild på mig och mina kompisar när vi var ute och åt häromsistens

Jag är längst till höger, min kompis från Chile sitter i mitten och min indiska kompis (som nyss fått en liten dotter) sitter längst till vänster. Mina intressen är också en hel del. Vad sägs om olika språk, kulturer och länder? Har hunnit med att läsa engelska, tyska, spanska och latin på gymnasiet och sedan kinesiska (mandarin) och tyska på universitet. Läste datasystemvetenskap i tre år på högskola och insåg att språk var mycket roligare. Sedan är det avslappnande med bakning och att pyssla med växter. Att läsa böcker, promenera och se på asiatiska filmer och äta kinesiskt, Thaimat, och mexikanskt är också roligt. Djur och natur har alltid haft en lugnande inverkan på mig.

Min son är mycket tystlåten, men en stor iakttagare. Han hör och ser det mesta och vet oftast vad som pågår runt omkring honom. Hans stora intressen just nu är olika dataspel, som World of Warcraft och Tibia. Han brukar också sitta och titta på olika animefilmer på nätet. Som alla medlemmar i familjen , gillar han också alla sorters asiatisk mat, tom Sushi, vilket han verkar vara ensam om hos oss. När det gäller mat är han en riktig allätare. Asiatiska filmer är intressanta och djur + natur + fiske är mycket intressant. Han är också en stor vän av promenader. (Tro det eller ej). Det händer ibland att han åker iväg på olika lanspel hos sina vänner.

Dotter Pusselbit har valt ut denna bild på sig själv. Hon tycker att hon är hon och man får antingen acceptera eller dissa henne. (Hennes eget uttryck). Hennes stora intressen är att titta på animefilmer på nätet, chatta med kompisar, att träffa kompisar i staden och att åka på olika anime- och mangakonvent runt omkring i Sverige. Naturligtvis är hon också en storälskare av asiatisk mat (särskilt nudlar), men också asiatiska filmer. Djur + natur + fiske är också intressant för henne. På senare tid har hon också börjat spela World of Warcraft.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att läsa om dina familjemedlemmar. Men jag undrade åldrarna på alla!!!

Fru Pusselbit sa...

Just nu är sonen 18 år och dottern 16 år. Jag och maken är runt 40...

thebromanders sa...

Åh, det där var riktigt kul att läsa - få lära känna dig o din familj litegrann!! Vilken trevlig idé!