tisdag, juni 03, 2008

Att man bara kan glömma...

Dottern var den förste att komma hem idag. Hon kom vid 17.00 och satte sig vid datorn med en smörgås. Jag hade precis gjort färdigt det ni nu ser av den nya bloggdesignen och det tog lite tid att komma på hur jag skulle få till det. Allt är ännu inte färdigt, men man får ta lite i taget.

Vid 17.20 ringde mannen och frågade om han skulle köpa hem något, när han ändå hade vägarna förbi affären. "Ja" fick jag ur mig. "Vi har behövt toapapper länge nu..." Vid 17.30 rusade dottern uppjagad ur stolen framför datorn och ropade "VAR är pappa?" "Han är och handlar lite..." sade jag. "Åh, nej! Jag som ska vara på niornas avslutningsfest om en halvtimma!" Jag tittade på dottern. En hel friluftsdag vid en badstrand och dessutom en klättringsvägg, hade gjort att hon inte såg speciellt fräsch ut. Hon skickades snabbt in i duschen och jag ringde min man. "Var är du?" frågade jag. "Jag är i kassan och kommer snart hem", sa han. "Bra, för dottern ska köras iväg till festen, hon ska vara där vid 18.00".

Min man var lite osäker på vägen, så innan han kom hem hann jag med att få fram en karta och vägbeskrivning på Eniro. De åkte iväg vid 17.45 och hon kom bara ca 20 minuter för sent. Puh! Tänk att alla samtidigt kan glömma av en sådan viktig sak. Vi hade tom en stor lapp om det på kylskåpet. Vi ordnade med kläderna i går. Men just ikväll glömde vi bara av allt... det är tur att det inte sker så ofta ändå.

Sonen berättade att han gjorde tyskaprovet idag (han fick godkänt i det) och att biologiprovet blir i morgon. Vi får väl se hur det går... jag har legat på honom ända sedan han kommit hem. Han har inte fått göra något annat än att äta och att sitta vid biologiboken. Jag tror att han är lite upprörd över det, men han måste ju läsa...

Nyss sände jag iväg ett sms till dottern. Vi undrar när hon vill hämtas. Eller har hon hittat någon hon kan åka hem med? Hoppas att hon svarar mycket snart...
Maken är väldigt trött och ska upp tidigt i morgon bitti, så det blir den *pigga* och glada Fru Pusselbiten som får hämta dottern...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: