tisdag, juni 17, 2008

Mitt i natta

Det går nog aldrig att komma ifrån att jag är en nattmänniska. Nu sitter jag här igen... När alla gått och lagt sig, är det så skönt att få vara lite för sig själv ett tag. Fast nu när det är sommarlov, är det jag och dottern som är uppe. Alla hennes vänner i USA är ju på benen vid den här tiden.

Dottern ska snart åka till ett mangakonvent i en stad ca 8 mil härifrån. Innan hon tog reda på hur långt det var, trodde hon allvarligt att hon skulle kunna cykla dit och hem. Aldrig att jag släpper iväg henne helt ensam på cykel så lång väg. Vi kör henne hellre. Man kan aldrig vara nog försiktig nu för tiden.

Jag och dottern har fnissat lite gemensamt till denna artikel i Expressen. Har aldrig hört om något liknande. Om det inte skulle vara ett bankrån som utfördes i Tulsa för några år sedan då. Rånaren/rånarna flydde med bussen efteråt.

Nu kommer ett bildbevis på att jag inte är ensam om att låna min mans rakhyvel när det krisar till sig


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: