fredag, oktober 17, 2008

Fredag, jippie!! =)

(Foto av Fru Pusselbit)
Det är ett fantastiskt och underbart höstväder ute och här inne sitter jag med tända ljus och kardemummate. Jag lyckades komma upp och flytta på bilen i tid, men jag är så trött. Den här förkylningen verkar inte riktigt vilja ge med sig. Ibland märker man inte av den och ibland är man snuvig, tung i huvudet och fruktansvärt trött... Helst av allt skulle jag bara vilja sova bort dagen och bli piggare!

Klockan 13.30 ska jag och dottern träffa kuratorn på hörcentralen. Då måste jag vara mera vaken, för vi har en del att prata om. Sonen är just nu hemma, han har håltimma mellan 9.20-12.15. Min man och hans chef skulle träffa en handläggare på arbetsförmedlingen klockan 10.00 idag. Vi får väl snart veta hur allt har gått.

Mina föräldrar kommer inte upp nu i helgen, för de ska hjälpa min syster med man att få lite mera ordning på sitt hus. De vill kunna sätta in en vinterdörr och så småningom element, innan vintern kommer. Min systers man har också en mor som häromdagen ramlade och bröt lårbenshalsen...

Kanske att jag så småningom bakar en sockerkaka, som vi kommer att äta i kväll! =)
  • lat: placenta mollis in clibano cocta
  • eng: sponge cake
  • ty: Topfkuchen
  • fra: quatre-quarts
  • spa: bizcocho
  • it: pan di Spagna
  • fi: sokerikakku

21 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, det bästa med hösten är just att man kan kura ihop sig inne och tända massa ljus. Sen låter ju inte sockerkakan så illa heller.

Anonym sa...

ja de är en del pyssel om man ska ha värme i huset :) hoppas de går bra hos kuratorn.
sockerkaka på engalska var ju kul! hahaa! "svampkaka" lixom.. haha
ha en finfin freda nu! kram!

Anonym sa...

Låter inte som att det blir så myckte vila idag så... Men det fina vädret är ju stärkande och uppiggande i sej, så! :-)

Ha det BRA idag - det är viktigare än att sova! ;-)

Och sockerkaka låter verkligen inte heller helt fel... Mums!

Anonym sa...

då hoppas jag att det går bra hos kuratorn och att du får en trevlig helg

Anonym sa...

Den mörkaste årstiden är på ingång och då får man göra vad man kan för att mysa till det lite.

Anonym sa...

Vilken vacker bild!!!

Anonym sa...

Mysigt med trevliga drömmar iallafall :-D Hoppas du får en bra helg!

Anonym sa...

Vist sätter hösten sin prägel, bara det inte blir snö än. Kram från Sita

Anonym sa...

fina bilder...

Anonym sa...

Dessa förkylningar som aldrig går över! Mannen i mitt liv har hostat och hackat flera veckor nu! se till att bli frisk nu! Kram

Anonym sa...

spännande det hette placenta, är inte det typ livmoder med? kakan alltså =)på latinet...
häftigt du läser sån tysta, jag gav upp den för jag hajjade aldrig gramatiken, lärde mig teckenspråk isället=)
ha en underbar fredag=)

Anonym sa...

Hösten har varit helt underbar i år...ljum och skön och så dessa fantastiska färger!

Anonym sa...

Nej men vad tråkigt att du är förkyld så där hemskt! Och folkskygg såg jag också :) Ska din man och hans chef till arbetsförmedlingen, det lät bakvänt, varför ska dom det?

Anonym sa...

Blidde det någon sockerkaka? Oh, jag blev sugen på att baka något.. Har du några tips? Vill inte baka samma sak som sist ju.. =P Baka är skoj! =)

Kramar

Anonym sa...

Gick det bra hos kuratorn? Baka sockerkaka är ju ingen dum ide.En härlig höstbild. kram

Anonym sa...

hoppas ni får en skön lördag och mycket fina höstbilder du lägger ut :-)

Anonym sa...

God morgon, hoppas du får en fin lrödag

Anonym sa...

Hoppas allt är fint ,kram lena.

Anonym sa...

Å nu är de lö :) attans att dom inte kommer, jag väntar ju på få höra hemlisen :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Att gå å ramla är ju inget hit ... men att få iordning med allt innan vintern kommer är en bra sak! Ha det gott i stugan!

Anonym sa...

Jag blir lika sugen varje gång när du skriver om sockerkaka.
Vilken jättefin bild=)