lördag, oktober 25, 2008

Äppelkaka och fredagsmys

(Foto av Fru Pusselbit)
Min man åkte förbi Willys på vägen hem från jobbet och köpte hem röd mjölk och vaniljsås. Äpplen hade vi redan hemma. Budskapet från honom var tydligt och klart, så ikväll blev det äppelkaka med vaniljsås och det var otroligt gott. Abbe festade på äppelskruttarna! ;)

Dottern hade tydligen en mycket härlig dag i skolan och när hon satte sig i soffan med sin dator, somnade hon och sov riktigt sött. Min man är och flyttar på bilen och jag ska hänga upp en färdig tvätt alldeles strax. Sedan blir det nog sängen för oss alla, för mina föräldrar kommer ju och hälsar på under morgondagen.

Nu har min syster i Sverige också börjat blogga och hon kallar sig för "Spindelmamman".

12 kommentarer:

Gealach sa...

Godmorgon!

Boken hittade jag på Tradera, min kompis har visst fått den i present för något år sedan. Den kom ut 1934, så det är antikvariat eller Tradera som gäller.

Anonym sa...

Gott. Ska iallafall göra frukost nu. Ha det gott i stugan!

Anonym sa...

Vad gott med äppelkaka.. Igår hade vi det jättemysigt och avslappnande, nu har de åkt vidare till Ullared =)

Anonym sa...

jg vill med ha kaka =( om jag köper hem mjölk bakar den sig säv då???
hoppas du får en superlördag =)

Anonym sa...

God morgon i stugan! Nu blev jag sugen på äppelpaj :) Är så trött idag?? men man lär väll vakna till slut :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

mumma, vad gott :-) och vilken underbar bild, somrig och vackra regn droppar...

hoppas ni får en skön lördag!


Ps. hittade en helt underbar sajt - bakgrunder, gratis!!!

Nippertippan sa...

Vad skoj, jag måste ta o titta vad din syster skriver. Vi ska iväg o shoppa snart, men sen när jag kommer hem igen.
Abbe är en liten gottegris;)
Vad gott det är med äppelkaka och vaniljsås. Önskar jag orkade också göra det.
Ha en härlig lördag!!! Kramiz:)

Anonym sa...

Oj, det låter ju mysigt! Även om jag inte är något stort fan av vaniljsås! =P Jag är så himla kräsen så du anar inte! ;)

Angående filmen så satte du pricken på i:et! Mäktig var det ordet som bäst beskrev den! Ja, den berör och sitter i länge! Jag har väldigt svårt att gråta till film, men här vattnas det iaf i ögonen!

Nu smyger jag vidare till spindelmamman, vill ju se vad det är! *nyfiken* =) Kram

Anonym sa...

Är du riktigt säker på att det var mjölk om den är/var röd? Mjölken vi har i centrala Sverige är alltid vit till färgen och är den inte det är det antingen 1. inte mjölk, eller 2. nåt fel på mjölken och då inte heller tjänlig som människoföda... ;-)

Anonym sa...

Snälla du, man måste ha ett lösenord för
att komma in på din systers blogg,hur
fungerar det?

Svägerskan

Anonym sa...

mums med äppelkaka! va sugen ja blidde nu.. ni har inga rester du kan skicka hit? =D

sv- ja, de blir nog en helkväll med tjejerna =D svänga på dom lurviga kanske.. har itne bestämt oss riktigt.. får se vad vi hittar på :)

Anonym sa...

Han är allt smart din man. Vem kan motstå såna buskap? Förstår att det smakade gott!!