tisdag, oktober 28, 2008

Mulet och grått

(Foto av Fru Pusselbit)
Jag pratade med båda mina kära systrar i USA igår. Mina föräldrar kom fram vid 22.30 och jag hoppas att deras resa gick bra, trots språkförbistringen. Jag hann få tag på min ena syster ca 2 timmar innan hon skulle hämta dem på flygplatsen och sedan gick jag i säng, för det var sent här i Sverige...

Ute är det mulet och jag längtar så efter solen. Sonen sitter och lyssnar på musik, samtidigt som han spelar WoW och han njuter för fulla muggar av sin efterlängtade ledighet.

Vår gode vän "kocken", som skulle kommit idag, har fått förhinder och tänker titta förbi under helgen istället. Han arbetar väldigt mycket, sist jag fick tag på honom hade han jobbat 200 timmar på en månad. Jag är glad över att han har ett jobb att gå till och att han trivs bra där.

Min svägerskas son har tagit sin licentiatexamen med bra betyg. Hon skickade flera e-mail med bilder på det och andra bilder på hur hennes dotter bor i Barcelona + lite annat. När jag och min man gifte oss, var hennes barn så små och nu helt plötsligt ligger världen för deras fötter. Tiden går så fruktansvärt snabbt!

Eftersom tiden drar i väg, är det bäst att jag fortsätter med allt här... ha det så gott idag!!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fuskade och satte in en gammal bild på muffisarna, för kameran ville inte riktigt, dom äkta blev MYCKE högre :)Reseptet hittade jag på nätet, så nu när jag vet de gick bra har jag sparat det :) Man blir glad då det för en gång skull blir bra, hi hi.. Här hos oss har vi nu strålande sol, men än har inte frosten farit på alla ställen, vill verkligen inte ha vinter... Fick springa ut och hjälpa gubben å få loss en stor mojäng på en jordbruksmaskin, men trots med spättets hjälp satt den stenhårt fast, bara för han och plocka ner eländet i bitar... ack ack, men han får komma in å äta en kaka före :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Ja tiden går så snabbt.
Ja det finns väl inte så många kockar så de som finns får jobba?

DreamMaddo sa...

Hur länge har ni varit gifta? *nyfiken*

Ja.. jag vet men det är väntan som är jobbig.. egentligen är jag ju inte orolig, jag börjar bara tänka massor när jag har tid till det! =P

Kramar

Anonym sa...

Gud så tjusigt det är härinne måste jag säga. Så här såg det inte ut igår va ? Riktigt trist med löss, men nu är dte behandlat som tur är.. *kram*

Anonym sa...

Ja, tiden går verkligen fort. Jag tycker inte det var längesen äldste sonen föddes och nu är han 14 :O

Anonym sa...

Satt och funderade på hur det gick med din stora hemlighet...?

Anonym sa...

Ha det så gott du också!

DreamMaddo sa...

Har jag sagt att jag gillar dagens bild? *tänker* =)

Oj, vad länge ni varit gifta! Det låter i bloggen som om ni fortfarande tycker om varann och är kära - känns det så?

Massor av kramar till dig!

Anonym sa...

spännande med systrar i usa!
hoppas du haft en bra dag i övrigt trots dåligt väder=)

Nippertippan sa...

Mysigt med systrar i USA. Mysigt över huvud taget med systrar, verkar det som.
Ha en härlig tisdagskväll!
Kramizar:)

Anonym sa...

Det måste vara bra med en blogg när man har sina systrar i Usa

Anonym sa...

Ja, visst går tiden snabbt! Makens bror var 8,5 när vi träffades och nu är han en man på 25 år med jobb och lägenhet :-)

Anonym sa...

bara inte din vän kocken går in i väggen när han jobbar så mycket, det är tyvärr lätt hänt att det blir för mycket till slut=)

Anonym sa...

Ja, tiden springer iväg och vi med den. Samtidigt känns det ju bra när det funkar för barnen, men ibland vill jag sätta ner klackarna i marken, men med dåligt resultat!!

Anonym sa...

Ja, tiden går visst bara fortare och fortare!? Och man börjar väl inse att alla drömmar man en gång hade inte kommer att bli verklighet... Men ännu finns tid att förverkliga några till iallafall! :-)

Natti-natti! :-)