onsdag, oktober 01, 2008

Mulet och grått!

(Foto av Fru Pusselbit)
Jag var tvungen att ringa återbud till audiologen, för dottern är sjuk och kunde inte gå dit. Hon har sovit väldigt mycket de senaste dygnen...

Om två och en halvtimma ska jag vara hos tandläkaren och det är väl ingen hit, men det är lika bra att få det jobbiga och tråkiga gjort så snabbt som möjligt!

Just nu är det mulet och grått och regnet hänger i luften. Diskmaskinen är på och jag ska snart sätta en stor bulldeg. Inte nog med att mina föräldrar kommer (vet ännu inte när), sonen måste ju få ha ett kalas för sina kompisar och min mans släkt i Stockholm ska titta in också... jag tänkte försöka att undvika att ha allt på en enda dag och dela upp det så att vi alla får plats här hemma. Det blir väl olika inriktningar också... ;)

Bulle
  • lat: massula panis
  • eng: bun
  • ty: Hefestück
  • fra: petit pain au lait
  • spa: bollo
  • it: panino dolce
  • fi: pulla

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men usch då, inte kul att vara sjuk och så får ni fullt upp också.

Anonym sa...

Nu får du verkligen bekänna färg. Hur ser bulle ut på Kinesiska??? Kram

Anonym sa...

Trist med sjukdomar, du får se till att hon kryar på sig. Sov jättegott jag =)

Anonym sa...

Hoppas förkylningen försvinner snabbt för tösen, inte roligt å vara förkyld... Kalas i dagarna två :) då de är ungdomar vill dom ju ha ett eget utanför familjen :)

Nippertippan sa...

Tack, tentan gick bra idag! Vad tråkigt att någon är sjuk hela tiden, ni turas om! Det kan bli så att det går bara runt o runt. Hoppas det ger sig snart! Kanske när kylan kommer, då dör en del basiller...hoppas det i alla fall!
Ha en trevlig kväll! Kramizar!!!

Anonym sa...

Blir det bullar med kanel och russin?

Anonym sa...

Här är det regnigt o grått med. Hoppas hon kryar på sej dottern. Kram från Sita

Anonym sa...

Hoppas dagen blir bra ändå =)
Boken är såklart bättre. Hon är en mästare när det gäller att skriva detaljerat otäckt... *ryser*
Erika

Anonym sa...

men, hoppas ni ör krya hela bunten innan de kommer folk. mmm, bulle! =)

Anonym sa...

Hoppas att det gick bra hos tandläkaren.