tisdag, oktober 07, 2008

Guten Morgen! =)

(Foto av Fru Pusselbit)
Maken har kommit iväg till jobbet, sonen har cyklat iväg till skolan och nu är det bara dottern kvar. Hon börjar klockan 09.00 och har ca en halvtimmas cykelväg till skolan och alldeles strax ska jag gå och dra henne ur hennes säng. Har väckt henne några gånger nu. Hennes gymnasium ligger en liten bit längre bort än sonens, men inte så mycket längre.

Ute är det ca 0 grader och solen skiner och det verkar bli ett fantastiskt höstväder idag igen! När dottern gett sig av till skolan, ska jag gå och flytta på bilen.

Innan jag gick och lade mig igår, hängde jag upp tvätten. Den förra tvätten hängde uppe i tre dagar och var fortfarande lite fuktig när jag tog ned den. Det är inte klokt vad lång tid det tar, innan det torkar. Det var så bra i somras, när det torkade på en dag.

Nej, nu får jag sätta igång här och jag önskar er alla en underbar och härlig tisdag! =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

ja ja blir så otålig med att vänta på tvätten så ja kör igång torkskåpet efter varje maskin, elräkningen blir ju rätt hög men annars hinner ja ju inte bli klar nånsin med tvätten om vintrana, speciellt när ungarna e hemma.. hehee. ha en fin dag =)

Anonym sa...

svar- shit, körde pååt? hahaa, ja så illa behandlar ja inte min dator i alla fall hahaa!

Anonym sa...

God morgonn i stugan! Vilken läcker bild :) Här har vi än så länge sol idag, skönt, man känner sig ju mycke piggare då... Hoppas du får en fin dag :)

Anonym sa...

3 dagar, ja det låter lång tid. Här tar det endast ett dygn, vissa jeans kan ta 1½ dygn. Sommar, ja man längtr dit nu. Ha en toppendag *kram*

Anonym sa...

Det var lång tork tid:)Tvätta gör man nästan varje dag,fullt jämt:)
Ha det gott min vän, kram lena.

Anonym sa...

Guten Tag!
Här tvättar jag också för fullt. Byter i sängarna och det känns som om det kanske blir sista tvätten som kan hänga ute för i år...
Jag har inte hittat dig där ännu...*fortsätter leta*
Erika

Nippertippan sa...

Oj, ni hade det ännu kallare imorse. Vi hade 2 grader. Hrrr... vintern är på väg!
Kramizar:)