torsdag, oktober 02, 2008

En riktig höstdag

(Foto av Fru Pusselbit)
Ska snart dra igång här hemma, det behöver röjas och bakas lite till... men känner att förkylningen kommit tillbaka och snuvan den rinner och den stora tröttheten har satt in. Dottern är fortfarande sjuk och mycket trött och min man känner sig väl inte alltför bra heller. Det blir ingen rolig födelsedag för sonen, men jag gratulerade honom ordentligt innan han stack iväg till skolan i förmiddags, han började inte förrän klockan 10.30. En sådan sovmorgon är inte dum att ha, speciellt när man fyller år!

Ute är det mulet och soligt om vartannat och ca 11 grader varmt. När jag flyttade på bilen från betalparkeringen till ishallen, var det underbart att gå hemåt igen och jag tog en längre väg än vad jag brukar göra, bara för att det var en så härlig dag!

Födelsedagskalas
  • lat: natalicia
  • eng: birthday party
  • ty: Geburtstagsfeier
  • fra: fête d'anniversaire
  • spa: fiesta de cumpleaños
  • it: festa di compleanno
  • fi: syntymäpäiväjuhla

14 kommentarer:

Anonym sa...

Min snuva kommer också tillbaka, jag som kände mig så pigg igår...
Ju mer jag funderar så kanske man borde ta namnet Love... ;) Vad sägs om Erika Love... låter som författaren Love Almqvist, vad hette han i förnamn?
Erika
PS Du är oktoberutmanad!!!

Anonym sa...

hihi, finskan ska alltid vara värst!!

kram!

Anonym sa...

Grattis till sonen =) Trist med sjukdomar, men det är väl vad man kan förvänta sig då det är höst!

Anonym sa...

vilken osis att ni e krassliga fortfarande. hoppas de blir kul för sonen ändå =) grattis till han =)

Anonym sa...

Vad härligt med bak och vad du kan massa språk :-) Hoppas du haft en bra dag! Jag har pysslat sedan 09 i morse till nu 16:30 *skoj*

Ha det gott...

Anonym sa...

Vilken härlig höstbild :) Inte roligt att vara förkyld, dock har jag lyckat undivka det än så länge. Inte lätt ibland alla sjuklingar ^^ Och imorse var det någon liten bitch som hostade mig rakt i ansiktet på bussen. Yuck. Sånt underlättar inte direkt.

Kramar!!!

Anonym sa...

Skönt med en liten extra- promenad!

Anonym sa...

Grattis till sonen! Hur mycket fyller han då? Jag har ett litet namnsdagsbarn = LOVE. Det namnet är mer perfekt än jag kunde anan när han fick det. Det finns ingen mer kärleksfull än han i vår familj! KRAM

Anonym sa...

Hej! de möblerar om på Metro idag så min blogg fungerar inte som den ska....ha det gott och fin höstbild!

Anonym sa...

Det är mycket virus och annat elände nu på hösten. Jag börjar piggna till från migränen, men jag har nog något annat också för jag drabbades även av feber.

Anonym sa...

Men är du dålig ÄN? Har du varit till dr? Krya på dig ordentligt vännen, kramar till dig!

Anonym sa...

Här kommer ett Grattis till sonen från bloggvärldens Locklig :)

Anonym sa...

Å gossen fyller år idag, ett stort grattis till sonen :) må ni nu bli friska och krya :)

Anonym sa...

Jag har alltid tänk på det när man säger att det blir en kall vinter om det blir mycket rönnbär, men om trädet jämte inte får så många rönnbär, hur blir vintern då ... hehe. =)=)=)