söndag, oktober 12, 2008

Min man och gardiner

Min man är så märklig. När vi var nygifta ville jag ju inte inreda hemmet så att han skulle otrivas. Han fick vara med och tycka till om det mesta. Som färg och mönster på gardinerna...

En dag insåg jag sanningen: han kom aldrig ihåg hur våra gardiner såg ut när jag frågade honom om dem. Det gör han fortfarande inte. Så jag har vilka gardiner jag själv vill och struntar totalt i honom, han ser dem ju ändå inte.

Igår frågade jag honom om vilken färg vi har på gardinerna i vårt sovrum. Han sa att de var vita och gröna... det var bara det att de vitgröna gardinerna var i vardagsrummet, mitt framför ögonen på honom. Sedan frågade jag honom vilken färg det var på gardinerna i dotterns rum (gröna) och senare sonens (beiga). Han visste inte detta. Han visste inte heller vilken färg det var på duschdraperiet (ljust grå med vita prickar), dotterns golv (grönt) och sonens golv (blått). Köksgardinerna är röda och det kom han ihåg, bara för att han retat sig på att vi har haft dem uppe hela året och han tycker att de egentligen är julgardiner... ;)

Vilken färg det är på sovrumsgardinerna? Brunrosa med vit spets, naturligtvis! =)

18 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det är genetiskt. =)
Fast jag är lite likadan. Jag har ingen större koll på gardiner. Varken mina egna eller vänners. JAg kan vakna upp en dag och se "jösses, vilka hemska gardiner jag har i (nåt rum)" och byta. Sen går det fem år igen.

Anonym sa...

Dom är sej lika, inget minne om något sådant. Kram från Sita

Anonym sa...

Vad säger man - han är man!
Det är nog vanlig att det är så i våra olika hem även om jag tror att det bland ungdomarna är vanligare att killarna är intresserade för designe.
Ha en bra söndag!

Anonym sa...

hahaha, jag kan inte låta bli att se det komiska i detta tragiska! Jag har svårt att tro att du byter gardiner så ofta att han inte hinner uppfatta färgerna.. =P

Kram!

Anonym sa...

Hahaha, vad jag känner igen det där från min f.d. (pappan till mina barn)! Han märkte inte ens att jag hade möblerat om! Min sambo, nu, HAN märker varenda liten grej! Men skulle jag fråga honom vilken färg det är på köks- vardagsrums- eller sovrumsgardinerna så skulle han inte kunna svara. Men när han kommer in dit så ser han att det är andra gardiner! :)
Svar: Men då tycker jag att det är dags att berätta "hemlisen" nu! :) Det är bra att få berätta, få det ur sig, lufta.. Vad som helst, bara du berättar nu då :)

Nippertippan sa...

Hahaha!!! Där ser man!!! Men det är bra att han får känna att han är med och bestämmer;) Jag blir så irriterad om Andra Halvan har åsikter om inredning. Jag har min bestämda beige-vit-linje och där finns ingen utrymme för kompromisser!!!
Ha en härlig söndagseftermiddag!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

Med andra ord så är han helnöjd med det som DU skapar och han trivs uppenbart med det. Hej hej från mej!

Anonym sa...

Definitionen av en "riktig karl" alltså ;)

Anonym sa...

Tror det är ett ganska vanligt fenomen :) min brukar inte heller se nått !! hi hi

Anonym sa...

Män har ingen koll alls:)Man strävar på och gör fint med icke sa nicke ser inte maken det hehe:)
Ha det gott, kram lena.

Anonym sa...

Här är det likadant.Min man ser inte om jag t.ex byter gardiner i köket på dan när han jobbar.Då ser han det inte när han kommer hemfrågar jag då,ser du något nytt härinne? Då tittar han sig omkring,men ser ändå inte att jag bytt gardiner,,,,

Anonym sa...

Haha, där är nog mannen min likadan. Jag bestämmer inredningningen här hemma, så är det bara. Han säger själv: det där kan du bättre än mig. =)

Anonym sa...

Oj, låter tufft. Blir hörseln ständigt sämre eller håller den sig på ung. samma nivå?

Kram!

Anonym sa...

Han verkar i alla fall trivas med vad du har skapat.

Anonym sa...

Den är otroligt god! Jag brukar göra den emellanåt och den går att variera otroligt mycket!

Okej, låter ni det vara eller har hon någon speciell hjälp för det (bortsett från hörapparat som inte kan hjälpa!) Kram!

Gealach sa...

Haha, det är något med män och gardiner som bara inte funkar! :-D

Anonym sa...

Haha ja se karlar

Anonym sa...

hahaa, ja vad säger man, karlar! hahaa! mitt ex vart likadant! men frågade man vad som fanns på sidan 58 i biltidningen mindes han de eeexakt.. haha!