onsdag, oktober 29, 2008

Mulet, dimmigt och duggregn hela dagen!

(Foto av Fru Pusselbit)
Idag har vi tagit det rätt så lugnt och vi åt chilisoppan från igår. Ljusen är tända i ljusstaken och maken har plockat isär Surrburk, vår äldsta laptop. Han vill rengöra den ordentligt och jag misstänker att han samtidigt vill titta på alla delar också! ;)

Ute har det varit mulet, dimmigt och lite duggregn mest hela dagen och ca 4 grader varmt. Nu är det ca 3 grader varmt och vi får se när snön behagar komma. Det sägs att den kan dyka upp till helgen, så vi får snabba på med vinterdäcken ...

Jag och sonen tog en promenad tillsammans tidigare idag och jag passade på att ta några bilder samtidigt. Det var inte roligt att senare betala räkningarna, hur kan det bli så mycket som vi ska ut med? Den här månaden kommer det att få bli mycket bakning och chilisoppa... fast i morgon har dottern lovat att göra sin berömda och mycket goda pizza! =)

Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig kväll!

8 kommentarer:

Nippertippan sa...

Surrburk!!! Det var en bra beskrivande ord som jag kan använda för min dator också i fortsättningsvis!!! Sur surrburk!!!
God nattis:)

Anonym sa...

Idag har det varit OK väder i den här stan, men det ska väl bli annorlunda till helgen,. Brrr....

Anonym sa...

Nej, jag hade gärna sluppit att betala räkningar...

Anonym sa...

Det låter gott.
Vad består chilisoppa av förutom chili?
Kantareller är ju bara så gott.
Jag har inte ätit några i år :(
Men det kommer nog ett år till :)
Man måste ju leva på hoppet.

Anonym sa...

Här var det frostigt och kallt!

DreamMaddo sa...

hehe, vad är det med män och plocka isär tekniska saker?! Kram

Anonym sa...

God morgon vännen! Ingen dimma här igår det var sol. idag är det kallare men hur vädert blir får vi se. En vacker bild som ni tog på er promenad. Ha det gott. kram

Anonym sa...

Chilisoppa låter gott sådana här kalla dagar. Igår var det verkligen kallt ute, jag frös ända in i märgen!