söndag, oktober 19, 2008

En härlig höstsöndag

(Foto av Fru Pusselbit)
Det är en fantastisk höstdag utanför fönstret och ca 9 grader varmt. Snart ska jag och mannen i mitt liv åka iväg och införskaffa några viktiga saker som kan behövas här hemma, såsom mat, schampoo osv. Dottern ska på karaten lite senare i eftermiddag och sonen sitter just nu och spelar WOW.

Abbe är för tillfället på bra humör, men igår när vi åt kyckling och ris i köket och han var kvar i vardagsrummet, var han mycket upprörd. Om det beror på att vi åt kyckling, eller att han inte fick vara med oss, eller båda delarna, är svårt att veta...

Min man har varit så snäll denna helg. Han har låtit mig sova en hel del och jag känner mig lite piggare än innan, samt har ingen migrän och det är så skönt!

När det är helg, "slåss" vi allihopa om att få sitta vid datorerna, så det har inte blivit så mycket tid för min del. (Jag är trots allt kortast och svagast i familjen...) När jag nyss tittade in på bloggkoll såg jag att jag har 218 nya inlägg att gå igenom... puh!!!

Jag önskar er alla en riktigt härlig och solig höstsöndag! =)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske är kortast och svagast...men med list kommer man långt! Ha det så gott i det underbara vädret, vi har strålande sol här!!

Anonym sa...

218 blogginlägg att läsa? Oj, antingen prenumererar du på många eller så är dom väldigt aktiva. Trevlig läsning!

Anonym sa...

Det är många blogginlägg,har inte kollat än hur många jag har. Kul är det att läsa. Hoppas denna höst söndag blir bra. kram

Anonym sa...

Den summan ungefär hade jag efter en vecka i Turkiet. Kram från Sita

Anonym sa...

Hahaha, 218 st.. Grattis! :)
Du har en snäll gubbe, han ska du vara rädd om :) Och handla, det skulle jag också ha behövt göra, det är "ho hooo" i alla skåp. Men det blir imorron :)

Anonym sa...

ja ja tackar att mina är för små att bråka om datorn än så länge.. hahaa.. hoppas din sönda blir bra!

Anonym sa...

Åh, härligt att få sova ut!
Och det låter som om din man verkligen tycker om dig! ;)

Anonym sa...

sv- du har så rätt, balans är de viktiga. självklart, kanon med vitaminer, örter och piller, men liemannen kommer inte och knackar på bara för man trycker i sej lite onyttigheter ibland...

Anonym sa...

Det är därför jag inte har aktiverat bloggkoll än skulle bli stressad av det tror jag. Du tar fina bilder tycker jag....och visst lär man sig eftersom....

Anonym sa...

Ja, idag har det verkligen varit en jättehärlig höstdag! :-) Och mycket fotograferande har det blivit, så nu kan jag nog hålla igång bloggen en veckan till! Fniss... ;-)

Bloggkoll är bra - men man får minsann ligga i om man ska hänga med i alla bloggar man prenumererar på... Nästan lite stressande ibland, faktiskt! Fast det är ju ett självförvållat problem, förstås... <:-)

Ha en fin kväll!!!

Anonym sa...

Ja riktig otur hade han. Vi får nog reda på imorgon hur det gick.

Hoppas du också har en riktigt fin dag!

Anonym sa...

Bloggkollen kan vara klart stressande;) Ni verkar haft en härlig söndag! Gott! Har ni pratat med föräldrarna ännu?
Jag har många frågetecken i huvudet om huset, det är jättefint men dyrt och ligger helt fel... men det är speciellt ;)
Ha det gott!
Erika

Anonym sa...

Jag har säkert massor av inlägg på bloggkoll, har inte kunnat kolla på jättelänge. Här har vi bara en dator och i helgen har jag jobbat och barnen har haft den idag. Men nu så :)

Anonym sa...

Vad skönt att du fått sova ut i helgen:)Migränen är borta hurra!!
Här är kalaset över och jag är så...Mätt hehe:)Ha en fortsatt fin söndagskväll, kram lena.

Anonym sa...

Åhh...vilka fina foton! Underbara! ^^

Anonym sa...

oj oj ja då har du lite å göra, fniss :)

Nippertippan sa...

Ja, det är en del att läsa! Du är så snäll som alltid skriver kommentarer och piggar upp andras liv! Det är riktigt härligt:) Du får ha det skönt nu och passa på att vila lite när du får hjälp av din man.
Kramizar:)