söndag, oktober 26, 2008

söndagseftermiddag

(Foto av Fru Pusselbit)
Det är fortfarande mulet och grått ute och här inne sitter vi med tända ljus i vardagsrummet. Bredvid mig har jag en mugg med lapsang souchongte (rökt te) och det är väldigt gott. Det är en av de få teerna som min man tycker om att dricka.

Min dotter är på väg till karaten och snart ska jag, maken och sonen börja med middagen tillsammans. Det blir inget avancerat, men det är alltid roligt att göra något ihop! Tvätten ska hängas upp och disken ska tas ur diskmaskinen. Det är tur att man ibland har maskiner som gör grovjobbet åt en ;)
Förut idag snubblade jag över en sådan intressant blogg, Jojos Garden. Hon lägger ut så vackra bilder och dessutom skriver hon också en hel del på tyska, men också svenska. Titta in på hennes blogg och njut av hennes naturbilder! =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hon hade vackra bilder, men jag kan ingen tyska så det är ingen blogg för mej. Kram från Sita

Anonym sa...

Det är mysigt att laga mat tillsammans med någon. Tänk så många, som måste både laga och äta maten helt ensamna.

Anonym sa...

Våra barnbarn med föräldrar har varit hät idag. Underbart, men tyst och lugnt när dom har åkt!!

Anonym sa...

Underbara bilder hon har! Din bild är också vacker.Laga mat ihop kan vara kul. kram

Anonym sa...

Dina bilder går inte av för hackor heller. =)

Anonym sa...

Sitter här med tända ljus oxå man får göra denna tid så mysig man bara kan.
Ha en bra söndagkväll!
kram

Anonym sa...

Rökt te, det har jag inte provat.
Ska kolla in bloggen.
Kram på dig!