söndag, oktober 26, 2008

Söndagskväll och onödigt vetande =)

(Foto av Fru Pusselbit)
Jag blev så less på den förra designen, så nu provar jag den här istället. Det är trots allt höst och lite annat kan vara skönt ett tag! ;) 

Ser just nu på "Mord och inga visor" på kanal 4+ och både jag och barnen är glada över att inte behöva gå upp så tidigt imorgon. Mannen däremot... ;)
  • En elefantsnabel kan rymma mer än 15 liter vatten.
  • På en vanlig fotbollsplan får det plats 51000 människor - om de står tätt.
  • På Haiti har endast en av 200 invånare bil.
  • Ett annat uttryck för hicka är "hyperneuroakustiska diafragmakontraktioner".
  • Blodtyp O förekommer hos 46% av jordens befolkning.
(Onödigt vetande hämtat från Onödig information.)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det är kul, med sk onödigt vetande. *L*

Anonym sa...

Det blev lite mer inrutat. Kram från Sita o god morgon.

Anonym sa...

God morgon! Det är ju bra att få lite mer kunskap trots allt. Ha en fin måndag. Fin bild. kram

Anonym sa...

Jag tittade också på Mord och inga visor igår. Det var nog första gången på evigheter. Men det var precis vad jag behövde, inte massa biljakter och annat. Lite mord i lugn och ro, bara. =)

Anonym sa...

Godmorgon vännen
Hoppas du har en skön sovmorgon =)

Anonym sa...

God morgon i stugan! Den blev fin sidan :) Idag har vi en del dimma här, skulle bli kallare men vi har visst tur :) Skönt med lite sovmorgon :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Alltid lär man sig något nytt med onödigt vetande ;) Hoppas att du får en fin dag!

Anonym sa...

God morgon! Ha en underbar start på veckan mewd många goa skratt och vänliga kommentarer!
njut av denna måndag=)
kram

Anonym sa...

Oj, här var det varmt och mysigt att komma in nu så här i höstrusket.
Sidan blev jättefin!
Ha en bra måndag.
kram

Anonym sa...

Okej bara en fråga
När är du på universitetet
hur studerar du hel-eller halvtid
vilken utbildning ska du bli klar med
egentligen
Hedvig

Anonym sa...

Jag tillhör dom 46%, det var lite mer onödigt vetande=)

Gealach sa...

Oj, den serien var det evigheter sedan jag såg! Men jag gillade den.