onsdag, oktober 29, 2008

Det hade kunnat vara jag...

Fyra hjul föll av bilen - samtidigt! Han hann bara åka några hundra meter från däckverkstaden innan alla de nya fyra vinterdäcken föll av på samma gång. Vilket skräckscenario, det finns en orsak till varför min man får sätta på däcken på vår bil. Om jag gör det skulle det säkert bli som ovan...

Även om Norwegian undsätter Sterlingkunder nu när Sterling gått i konkurs, är jag ändå glad över att mina föräldrar åkte med ett annat flygbolag. Även SAS och Fritidsresor hjälper till så gott det går. Det här måste vara hur stressande som helst, särskilt om man sitter fast utomlands...

Holmes-Rahés stresskala poängsätter hur vi påverkas av allt från att bli av med jobbet till att fira jul. Mer än 300 poäng under en tvåårsperiod anses vara mycket hälsovådligt, 150 poäng kan leda till allvarliga, stressrelaterade sjukdomar och mellan 20 och 50 poäng räcker för att vi ska påverkas negativt.
  • 100, partners död
  • 73, skilsmässa
  • 63, familjemedlems död
  • 47, förlora arbetet
  • 47, giftermål
  • 36, byta jobb
  • 35, gräl med partner
  • 23, problem med chef/överordnad
  • 20, flytta till ny ort
  • 12, jul
(Ur Hennes Nr. 25 2001)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra för mig att gå in på din blogg, jag får veta lite vad som händer i världen. Jag är jättedålig på att läsa tidningar och kolla på nyheter, tyvärr. =)

Anonym sa...

Vad läskigt med däcken, och det efter att varit på en verkstad. Dom kan inte ha skruvat fast däcken.
Sv: jag hade tur att det var lite tvätt och nu fungerar maskinen som den ska med centrifugeringen. =)

Anonym sa...

Det var mycket på en gång. Mycket problem på en gång, kan knäcka vem som helst. Ha en bra dag.

Anonym sa...

Skrev oxå om de där däcken som "bara" föll av bilen...
ha en bra dag idag!
kram

Anonym sa...

Usch vad hemskt, inget som man skulle vilja att det händer, ja menar ett hjul.. *Hmm* men 4 hjul, vilka slarviga verkstadsmekaniker *kram*

Anonym sa...

tänk dom stackarna som rest på weekend med sterling som sitter fast utomland och måste ta sig hem på annat sätt, förjävlitg! synd om dom med som bokat resa å inte får pengar tillbaka, men lider med dom som inte har råd att komma hem

Anonym sa...

Ja, vad hemskt med däcken! Hoppas att han/hon inte behövde betala för det däckbytet...

Intressant att giftemål fick så pass hög stresspoäng :) Fast det är ju mycket som ska klaffa såklart.

Anonym sa...

Intressant det där med stresskalan. Vore kanske bra att räkna lite på det.

Nippertippan sa...

Fniss! Det hade nog blivit så där om jag hade bytt däcken också!!!
(svar)Nej, snöstorm skulle nog inte vara roligt det heller. Ush...
Ha en skön kväll och sov sött:)

Anonym sa...

Huga, borde nog inte räknat ut mina "stresspoäng"..... Ser inte alls bra ut..... Sov så gott!!

Anonym sa...

Jag undrar vad "bo på Island" skulle få för poäng de här dagarna? Nä, jag vill kanske inte vete ;-)