torsdag, oktober 09, 2008

God förmiddag!!

(Foto av Fru Pusselbit)
Jag har precis varit ute i regnvädret och flyttat på bilen och det är ca 8 grader varmt. Innan dess hann jag med att ta en mugg te inne hos Myntdrottning och nu sitter jag med min andra mugg te vid datorn!

Ovanför oss borras det inte längre, utan nu hamras det. På vad vet jag inte... Barnen ligger och sover sött i sina sängar, men det är väl dags för dem att snart vakna till. Den käre Abbe är inte på något bra humör och tycker att jag gett honom alldeles för lite godbitar...

Jag tror att grannkillarna i dörren mitt emot oss i trappuppgången, fortfarande håller på med sina kaninburar. Eftersom vi inte har någon småbarnsfamilj i vår trappuppgång, har de lagt in en hel del burar i barnvagnsförrådet och någon kaninbur står på deras inglasade balkong...

Nu är det dags för mig att äta frukost, för jag är hungrig och törstig!
  • lat: esurio et sitio
  • eng: I´m hungry and thirsty
  • ty: ich habe Hunger und Durst
  • fra: j´ai faim et soif
  • spa: tengo hambre y sed
  • it: ho fame e sete
  • fi: minun on nälkä ja jano

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! ^^ han är min stolthet min lille prins!

Ja, Ludwig är juh inte van att äta alls via munnen så vi försöker med allt. :o) Då får det bli kladdigt!

Anonym sa...

Vad skönt att det hehe:)bara hammras nu då:)Hoppas allt är väl, kram lena.

Anonym sa...

Så Du gillar te. Det gör jag också, men kaffe slinker också ner. Jag har missat 11-kaffet, så det är väl bäst att ta itu med det nu. Ha det bra och tack för din kommentar.

Anonym sa...

bra blogg, ha en bra dag!

Anonym sa...

hahaa, skönt med bankande grannar.. haha. hoppas dom e klara snart med snickeriet :)

sv- ja hur vuxen man än är önskar man ju alltid nånstans innom sej att man ska kunna ha en relation med sin mamma, en relation där man kan berätta problem, berätta livets glädjeämnen och alltid kunna lita på na. men tyvärr verkar inte alla mammor funka så.

Anonym sa...

Kaninburar? Har de uppfödning?