måndag, oktober 06, 2008

God afton!

(Foto av Fru Pusselbit)
Nu äter vi nybakade scones och dricker te till tända ljus. Abbe har också fått sig en smakbit och barnen ser på The Simpsons samtidigt...

I morgon ska maken till läkaren klockan 14.30 för att undersöka sköldkörteln. Hoppas att det inte är något allvarligt!

När dottern kom hem från skolan, somnade hon i soffan. Vad jag har förstått tar hon sina B12-vitamintabletter när hon kommer ihåg det. Frågan är hur ofta hon gör det... nu när jag skriver här kom jag på att jag måste ordna tid för henne på vårdcentralen för att kolla upp om hon fortfarande har b12-vitaminbrist eller inte...

Smörgås
  • lat: panis butyratus
  • eng: sandwich
  • ty: Butterbrot
  • fra: tartine
  • spa: bocadillo
  • it: tartina
  • fi: voileipä

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp. Hoppas tösen inte behöver stoppa i sig fler piller. Gubben får nog lämna ett blodprov och sen få reda på hur det står till, håller tummen.. Har du för nått speciellt recept på dina scons? när jag förr gjorde sådanda tyckte jag dom blev så torr...

Anonym sa...

Nu har jag läst ditt första inlägg och det är så spännande att se hur allt började en gång :)

Anonym sa...

Sköldköteln kan ge stora besvär om man har över eller under produktion.Men bara man får medecin så blir man som en ny människa.Ha det bäst, kram lena.

Anonym sa...

God morgon. Hoppas det inte är några allvarliga fel med de dina. Kram från Sita

Anonym sa...

God morgon vännen! Härligt med levande ljus till te. Mysigt. Hoppas att det ej är något fel på mannen eller dottern. Ha en fin tisdag. kram

Anonym sa...

Huomenta! Kall dag i dag, hutter. Första natten som jag gick upp och stängde fönstret.
Har din dotter B12-vitaminbrist? Det är väl inte så vanligt i unga år?

Anonym sa...

Jag DÖR va mysigt=)

Anonym sa...

ja vitaminer är bra at tkomma ihåg allt. håller tummarna för läkarbesöket där =)