onsdag, oktober 15, 2008

Lång kö hos audionomen

(Foto av Fru Pusselbit)
Det är jobbigt när det byggs om överallt. Speciellt på ett sjukhusområde och det knappt finns någon parkering... Jag släppte av dottern utanför ingången och gav mig ut på jakt och utanför sjukhusområdet finns det en rätt så stor idrottsplats och där ställde jag bilen. Det var dessutom en bra affär, för med 10 kronor kan bilen stå där i 24 timmar! =)

Jag kom ca 20 minuter för sent, men dottern hade ju kommit i tid, så det var ingen större fara. Efter läkaren skulle hon genomgå två olika sorters undersökningar av audionomer och det tog tid. Det var sådana köer och vi fick inte plats i väntrummet, men vi hade tur och fick tag på en varsin stol i korridoren. Där fick vi sitta i ca 1 timma och vänta och den trötta dottern passade då på att sova, lutande sitt huvud mot min axel. När vi fick träffa läkaren igen, hade vi varit på sjukhuset i tre timmar!

Jag fick skriva en förklaring till dotterns skola om varför hon kom försent. Om det hade gått som planerat, hade det inte behövts, för hon började inte skolan förrän vid 10.30 idag.

Nu sitter jag och äter några ostsmörgåsar (naturligtvis har Abbe fått smakprov) och dricker grönt te. Det är 7 grader varmt ute och fantastiskt solskensväder!

11 kommentarer:

Anonym sa...

usch, ja de e inte kul med köer. hoppas alla tester gått bra dock :) krafsa abbe från oss :)

Anonym sa...

Har din dotter problem med hörseln?
Det är ju inte kul att vara tvungen, att vänta så länge. Man kan ju undra om det påverkar hörseltestet?

Anonym sa...

Man kan ju få psykbryt när man får vänta så,försök att hämta igen dig nu, kram lena.

Anonym sa...

Jösses vilken väntan.
För några år sen var det ju så att om man hade tid hos en läkare och inte fick komma in senast 30 min efter avsatt tid fick man gå gratis. Men så är det väl inte längre...

Anonym sa...

hoppas det gick bra. Mycket fin bild på grässtråna med isiga droppar på :-)

Ha en skön kväll!!!

Anonym sa...

Det är ju jobbigt när väntetiden blir lång. Här är det regnigt i kväll. kram

Anonym sa...

Låter som en rätt bra dag ju! =)

Oh, ja det brödet är verkligen bra! Säg till när du testat och gör en bedömning! =) Kram!

Anonym sa...

Jag är bra på mycket, men vänta det kan jag inte. Adrenalinet stiger och irritationen med den. Jag vet att jag inte kan påverka det men, man är som man är. Hoppas du klarade det bättre än jag skulle gjort!!

Anonym sa...

Det är så tröttsamt att sitta så där länge på sjukhusen, förstår att hon somnade :)

Anonym sa...

jmt svårt å få parkering på sjuhusen, så jävla jobbigt, men tur du parkerar så billigt då =) När emelie låg på akuten så kostade det typ 15 spänn timmen, tur dom rev min böteslapp när akuten skrev intyg...

Anonym sa...

Sjukhusparkeringar är jobbiga..oftast för lite parkeringsplatser! De borde ha vissa för patienter och andra för besökare